Companii

Ambro Suceava, pentru prima data pe profit de la preluarea de catre Rossmann

22.02.2005, 00:00 154



Producatorul de celuloza si hartie Ambro Suceava a incheiat anul trecut cu un profit net preliminar estimat de aproximativ 0,7 milioane de euro (29 mld. lei), dupa ce in 2003 pierderea neta a companiei s-a ridicat la 8,3 milioane de euro (312 mld. lei). Ambro a inregistrat pentru prima data profit, de la preluarea de catre grupul francez Rossmann.



Cifra de afaceri a companiei s-a mentinut la un nivel relativ constant, de 54,3 milioane de euro, raportat la cursul mediu leu/euro publicat de BNR pentru anul 2003 si 2004.



Reprezentantii Ambro nu au putut fi contactati pentru a comenta rezultatele.



Ambro este cel mai mare producator de hartie pentru carton ondulat din Romania, cu o capacitate de 1.400 de tone anual, activand pe o piata estimata la 90 de milioane de euro pe an. Companiile estimeaza o crestere a pietei de aproximativ 10% pe an, datorita dezvoltarii industriei alimentare, a mobilei sau industriei pieselor auto, care sunt principalele destinatii ale ambalajelor din carton ondulat.



Principalii competitori ai Ambro sunt Vrancart Adjud, Rondocarton Cluj-Napoca sau Dunapack Sfantu Gheorghe.



Actionarul majoritar al Ambro este grupul francez Rossmann, prin producatorul de ambalaje din carton Romcarton Bucuresti, unde este actionar majoritar, care detine 24,41% din actiunile Ambro, si prin societatea franceza Sical, membra a grupului Rossmann, care are 20,40% din actiunile companiei sucevene. Grupul Rossmann detine si o participatie directa de 20,40% din actiuni, iar Sikor France are 20,27% din capitalul social al Ambro.



Ambro si Romcarton sunt doua companii complementare cu o capacitate de productie agregata de aproximativ 3.300 de tone lunar. Romcarton produce carton ondulat si ambalaje de carton ondulat folosind materia prima de la Ambro. Cifra de afaceri a Romcarton a depasit nivelul de 15 milioane de euro in 2004.



Consumul de carton din Romania se mentine, in continuare, la nivele foarte scazute comparativ cu tarile din Uniunea Europeana. Astfel, in tara se consuma 5-6 kilograme de carton ondulat per capita anual, in timp ce Germania are un consum de 70 de kilograme per capita, Franta 50 de kilograme iar Ungaria 20-30 de kilograme.



Consumul inca redus justifica potentialul de crestere pe care toti competitorii din piata mizeaza, in perspectiva integrarii in Uniunea Europeana. Pe piata romaneasca de profil sunt prezenti 8 producatori de carton ondulat, care au o productie totala anuala de aproximativ 140.000 de tone.



Din intreaga cantitate, 50% este transformata de acesti producatori in ambalaje, restul fiind comercializata sub forma placilor din carton ondulat, catre alte societati de transformare sau catre producatori de mobilier.



Anul trecut, grupul Rossmann, unul dintre cei mai mari producatori de carton ondulat si ambalaje din carton ondulat din Europa, a avut o cifra de afaceri de 450 de milioane de euro, avand 3.500 de angajati si 30 de capacitati de productie in Europa si Africa de Nord.



Actiunile Ambro sunt cotate la Bursa Electronica Rasdaq, ultima tranzactie cu actiunile companiei efectuandu-se la pretul de 31.000 lei/actiune. Capitalizarea bursiera este de aproximativ 6,3 milioane de euro. alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO