Companii

Alro in 2002: vanzari constante, costuri mai mici-profit mai mare

03.12.2001, 00:00 25



Producatorul de aluminiu Alro Slatina isi va fixa luna aceasta obiectivele pentru anul viitor. Compania spera ca in 2002 sa vanda la fel ca anul acesta din punct de vedere cantitativ, dar sa obtina un profit mai mare.

In plus, are programate investitii de 22 de milioane de dolari pentru reducerea costurilor unitare si imbunatatirea politicii de mediu.

"Premisele dupa care vor fi stabilite obiectivele pentru 2002 sunt contractarea intregii productii anuale, un pret mediu pe tona de aluminiu de 1.350 de dolari (la care se vor adauga primele-adaosuri la pret in functie de gradul de prelucrare-n.red), un cost al energiei de 30 de dolari/MGW si reducerea costurilor de productie cu 80 de dolari/tona. Plecand de aici, vom incerca sa obtun profit mai mare decat anul acesta, surplusul urmand sa provina din cresterea vanzarilor de produse cu valoare adaugata mare si reducerea costurilor", a declarat pentru Ziarul Financiar Peter Braun, vicepresedinte al Consiliului de Administratie al Alro.

Anul acesta, Alro va produce si va vinde aproximativ 178.000 de tone de aluminiu.

Bugetul de Venituri si Cheltuieli al Alro pentru 2001, corectat negativ la jumatatea acestui an datorita scaderii pretului aluminiului la bursa londoneza, estimeaza o cifra de afaceri de 8.926,78 miliarde de lei (aproximativ 300 milioane dolari) si un profit net de 1.035,35 miliarde lei (37 milioane dolari).

Structura de productie a Alro pentru anul acesta miza pe o cerere ridicata la nivel international pentru produsele cu valoare adaugata mare, unde se pot obtine si primele cele mai ridicate.

Astfel, 40% din productia Alro a fost orientata catre barele de aliaje din aluminiu, incercandu-se reducerea ponderii blocurilor de aluminiu primar, neprelucrat.

La sfarsitul primelor trei trimestre ale lui 2001, Alro a raportat o cifra de afaceri de 219 milioane de dolari (6.185,2 miliarde lei), in scadere de la 230 milioane dolari fata de aceeasi perioada a anului trecut.

"Anul viitor speram ca un profit mai mare sa vina din economiile de costuri si din vanzarea produselor cu un grad ridicat de prelucrare", a conchis Peter Braun.

Guvernul a publicat decizia de aprobare a strategiei de privatizare a companiei in urma cu doua saptamani. Detalii privitoare la strategie sunt cuprinse insa intr-o anexa care nu este publica, fiind accesibila doar investitorilor implicati in proces.

Conform unor informatii vehiculate in piata in ultimul timp, strategia prevede vanzarea companiei in trei etape.

Prima etapa va consta in scoaterea la vanzare prin licitatie a intregului pachet de actiuni detinut de stat la Alro - 54,7%. In cazul in care la licitatie nu se va prezenta decat casa de comert Marco International, care detine deja direct si indirect 43% din Alro, se va trece la a doua etapa.

In a doua etapa, APAPS va purta negocieri cu Marco International, care va avea dreptul sa cumpere doar 10% din actiuni, statul urmand sa ramana actionar in continuare.

In a trei etapa, se va face o majorare de capital de 50 milioane $, pe care va trebui sa si-o asume viitorul actionar majoritar.

Deputatul PNL Calin Popescu Tariceanu, fost ministru al Industriei, a acuzat saptamana trecuta APAPS ca incearca sa privatizeze Alro "fara sa tina seama de interesul national". El a cerut premierului Adrian Nastase sa analizeze situatia extrem de grava creata de incercarile de privatizare ale societatii.

Ca raspuns, APAPS se apara spunand ca indecizia politica si iresponsabilitatea fata de viitorul economiei nationale din perioada guvernarii Conventiei Democratice au facut ca acum privatizarea Alro si Alprom sa se faca in conditii dificile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO