Companii

Alprom incearca sa sfideze declinul industriei mobilei

05.06.2003, 00:00 27

Producatorul de mobila Alprom din Pitesti estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 22,4 milioane de dolari, cu 15% mai mult decat in 2002, a declarat pentru Ziarul Financiar Violeta Anton, director economic al companiei.
In primul trimestru insa cresterea vanzarilor a fost redusa, de numai 3-4%, din cauza scaderii pietei occidentale, unde Alprom exporta peste 70% din productie. Industria mobilei autohtone este de cateva luni in declin din cauza recesiunii de pe piata vestica, care absoarbe peste trei sferturi din productia autohtona de mobila.
"In plus, pe piata produselor din PFL, pe care Alprom exporta, au fost unele probleme, respectiv au intrat produse mult mai ieftine din alte tari, iar vanzarile noastre au scazut", a precizat Violeta Anton.
Peste 70% din veniturile Alprom il reprezinta exporturile de mobilier, care s-au ridicat anul trecut la peste 14 milioane de dolari, iar estimarile pentru acest an vizeaza un nivel de peste 17 milioane de dolari, a precizat Anton. Principalele destinatii ale produselor companiei din Pitesti sunt Olanda, Franta, Germania si Anglia. La nivel national, circa 80% din vanzarile producatorilor autohtoni de mobila se realizeaza peste hotare, cea mai importanta piata fiind Uniunea Europeana.
"Daca aceste piete nu se redreseaza, trebuie sa gasim alte oportunitati, astfel incat sa ne mentinem macar, daca nu vom reusi sa crestem", a spus directoarea Alprom. "Solutia ar fi patrunderea pe noi piete. Alprom incearca sa intre pe piata Rusiei, insa pana acum tentativele nu s-au concretizat, chiar daca mai vindem sporadic anumite produse", a adaugat Anton.
De asemenea, compania intentioneaza sa-si dezvolte reteaua comerciala pe piata interna, sa creasca productivitatea muncii si sa continue investitiile de capital.
In ultimii ani, compania a realizat anual investitii de aproximativ un milion de dolari, care au constat in special in modernizari tehnologice si introducere de noi masini si instalatii, imbunatatirea conditiilor de munca si mediu, a precizat Violeta Anton. Acest nivel al investitiilor se va mentine si in acest an.
In 2002, profitul companiei a fost de circa 1,65 milioane de dolari, fata de 1,24 mil. $ in anul precedent. Pentru acest an, Alprom mizeaza pe un profit de peste doua milioane de dolari.
Principalele categorii de produse ale Alprom sunt bibliotecile (care aduc 11,6% din cifra de afaceri a companiei), bufetele si vitrinele (10,9%), comodele, mesele, dulapurile, paturile etc.
Reprezentantii societatii estimeaza ca Alprom detine o cota de circa 3-4% din piata autohtona, principalii concurenti fiind Mobexpert, Silvarom, Imar si Pipera.
Producatorul de mobila face parte din grupul de firme Alprom din Pitesti, care este alcatuit din noua societati care isi desfasoara activitatea pe platforma Alprom. Grupul a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri totala de circa 28,5 milioane de dolari, in crestere cu aproape noua procente fata de valoarea din 2001.
Actionarii companiei sunt SIF Banat-Crisana, cu 1,74% din actiuni, PAS Alprom, cu 12,00% si salariatii Alprom, cu restul de 86,26%.
Productia de mobilier a avut anul trecut o evolutie mai buna decat a sectorului industrial, fiind mai mare cu 10,7% comparativ cu 2001, in timp ce exportul de mobila a avut o evolutie de-a dreptul exploziva, ajungand la 614,4 milioane de dolari, cu aproape 23% mai mult decat in 2001, mai ales pe fondul aprecierii euro in raport cu dolarul. bogdan.neagu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO