Companii

Alka vizeaza afaceri de 51 de milioane de euro

17.04.2008, 20:53 62

Compania Alka, unul dintre cei mai mari producatori de dulciuri de pe piata locala, estimeaza o crestere a cifrei de afaceri in acest an cu 37% fata de 2007, pana la circa 51 mil. euro. Compania si-a bugetat investitii de 3,5 mil. euro pentru 2008, vizand in principal segmentele de napolitane, fructe uscate si prajituri ambalate.
"Categoria de napolitane din portofoliul Alka Grup a inregistrat in 2007 o crestere in volum de aproximativ 27% fata de anul precedent", potrivit informatiilor producatorului. Cele mai mari ponderi in vanzarile Alka sunt detinute in prezent de napolitanele Alka si Alfers si de fructele uscate Nutline.
Anul trecut, Nutline a ajuns la o cota de piata de 30%, conform datelor companiei de cercetare a pietei Nielsen citate de Alka. Compania prognozeaza o crestere a segmentelor de biscuiti, fructe uscate si prajituri ambalate pe piata locala si o stagnare a pietei de napolitane. Alka Group, care este o afacere dezvoltata in Romania de familia Krenzia, are doua unitati de productie, in Bucuresti si in comuna Filipestii de Padure (judetul Prahova). Anul trecut, investitiile realizate de companie in unitatile de productie s-au ridicat la 1,5 mil. euro, potrivit propriilor date. Cifra de afaceri a producatorului din industria alimentara a ajuns in 2007 la 37 mil. euro, inregistrand un avans de 25% fata de perioada anterioara.
Alka este cel mai mare producator de fructe uscate de pe piata locala si unul dintre cei mai mari jucatori pe segmentul napolitanelor, pe care concureaza in principal cu compania de origine elvetiana Nestle. Producatorul activeaza si pe piata cafelei, dominata in prezent de companii straine - Kraft Foods, Strauss (fosta Elite),Tchibo sau Nestle.
Recent, Alka s-a extins pe segmentul snacks-urilor sarate, dupa ce in 2006 compania a investit circa 1 mil. euro pentru a lansa pe piata prajitura casei (ambalata) Alka. Investitiile pe aceasta categorie ar putea ajunge la 3 mil. euro, odata cu dezvoltarea gamei de produse, conform estimarilor companiei.
"Oportunitatile pe piata dulciurilor sunt reprezentate mai ales de produsele care asigura o alimentatie sanatoasa si pentru dieta, de aceea ne-am propus sa devenim o prezenta activa in aceasta categorie", a declarat Ruxandra Roman, directorul de marketing al Alka Grup.
Piata locala a snacksurilor dulci si sarate, exluzand ciocolata, este estimata de Kraft Foods la 400 mil. euro in prezent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO