Companii

Aliz Kosza schimba strategia de vanzari a Fabryo pentru a creste dublu fata de ritmul pietei

Aliz Kosza schimba strategia de vanzari a Fabryo pentru a creste dublu fata de ritmul pietei

Aliz Kosza, noul CEO al Fabryo: Din momentul in care am preluat conducerea companiei Fabryo prioritatea mea au fost vanzarile. Am stabilit o noua politica comerciala si am schimbat structura de vanzare in teritoriu, prin numirea a noua manageri regionali, care sa acorde un suport mai mare distribuitorilor.

05.02.2008, 20:40 84

Aliz Kosza, noul CEO al producatorului de lacuri si vopsele Fabryo Corporation, estimeaza pentru urmatorii trei ani o crestere medie de circa 20-30% a cifrei de afaceri, datorita avansului pietei imobiliare.
Compania Fabryo, care a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 42 mil. euro, in crestere cu 30% fata de anul precedent, va investi anul acesta in dezvoltarea retelei de show-room-uri, dupa ce a finalizat o investitie de 15 mil. euro in construirea unei unitati de productie in localitatea Popesti-Leordeni, langa Bucuresti.
"Din momentul in care am preluat conducerea companiei Fabryo prioritatea mea au fost vanzarile. Am stabilit o noua politica comerciala si am schimbat structura de vanzare in teritoriu, prin numirea a noua manageri regionali, care sa acorde un suport mai mare distribuitorilor", a declarat Kosza. In prezent, Fabryo are circa 37 de distribuitori.
In plus, Kosza intentioneaza sa extinda vanzarile pe segmentul business to business si urmeaza sa stabileasca intalniri cu firme de constructii pentru promovarea unor pachete speciale, care sa cuprinda mai multe materiale de constructii pentru realizarea unui termosistem.
Kosza a condus pana la sfarsitul anului trecut operatiunile locale ale grupului norvegian Orkla Foods, activ pe mai multe piete din industria alimentara. In cadrul Orkla, Aliz Kosza a lucrat patru ani. In ultimii zece ani, ea a ocupat diferite pozitii de management in mai multe companii, fiind director general al companiei petroliere MOL Romania sau coordonand vanzarile Kraft Jacobs Suchard in Romania. Reprezentantii Orkla se afla inca in cautarea unui inlocuitor permanent pentru Aliz Kosza.
"Inca din 1997 am schimbat domeniul de activitate odata la trei ani, principala motivatie fiind gasirea unor noi provocari. Am venit la Fabryo pentru a incheia procesul de transformare a companiei dintr-o afacere de antreprenoriat intr-un business modern, inceput in urma cu un an si jumatate, cand a intrat in actionariat fondul de investitii Oresa Ventures", afirma Kosza.
Producatorul de lacuri si vopsele, infiintat in 1994 de omul de afaceri Daniel Guzu, a vandut un pachet de 49% din actiuni catre fondul de investitii suedez Oresa Ventures pentru circa 9 milioane de euro, in mai 2006. Kosza va schimba pe termen mediu si lung si strategia de marketing, pentru care a inceput un studiu pentru a vedea ce impact au produsele Fabryo in piata.
"Vom schimba si strategia de marketing, pentru care am comandat un studiu aprofundat pe targeturile de consumatori (n.r.- consumatori casnici, meseriasi si companii de constructii) care sa ne arate care sunt marcile care ne aduc valoare adaugata", spune Kosza.
Pentru anul acesta, Fabryo si-a bugetat o crestere a cifrei de afaceri de circa 30% in euro, pana la 54 mil. euro, bazata pe cresterea consumului de lacuri si vopsele si pe noua strategie de vanzari. Kosza estimeaza astfel o majorare dubla fata de ritmul de crestere al pietei, estimat de compania de cercetare de piata MEMRB la 12-15%.
In 2007, circa 85% din cifra de afaceri a fost generata de vanzarile de vopsele, lacuri si produse conexe.
"Anul acesta vom deschide circa 20 de show-room-uri Fabryo, in care vom organiza evenimente pentru meseriasi, prin care sa-i fidelizam cu produsele noastre. Spre deosebire de industria FMCG, unde consumatorul reactiona diferit de la o zona la alta, in constructii este foarte important ca meseriasii sa gaseasca un produs foarte bun", explica Kosza.
Cea mai cunoscuta marca a grupului este Savana, care a beneficiat anul trecut de o campanie puternica de promovare. "Vanzarile produselor marca Savana care ocupa 35% din cifra de afaceri, au realizat anul trecut o crestere de 50% fata de anul precedent. In perioada promotiei pentru produsele Savana, s-a inregistrat chiar o majorare de 100% a vanzarilor", afirma CEO-ul Fabryo. Compania are in prezent o cota de piata de 18% pe piata vopselelor decorative, potrivit reprezentantilor companiei.

Schimbari odata la trei ani

Aliz Kosza a ocupat incepand cu 1992 diferite pozitii in cadrul unor companii multinationale precum Procter & Gamble, Nestle, Gillette, Johnson & Johnson sau Kraft Jacobs Suchard Romania.

Din 2001, Kosza a fost timp de trei ani directorul executiv al companiei petroliere MOL Romania, filiala locala a grupului ungar de profil.

Incepand cu data de 1 ianuarie 2004, Kosza a devenit directorul general al filialei Orkla din Romania.

In perioada in care Aliz Kosza a fost directorul general al Orkla Foods Romania, compania a incheiat trei tranzactii importante, preluand Topway Craiova, Ardealul Covasna si Royal Brinkers.

Incepand cu 1 ianuarie 2008, Kosza a devenit CEO al producatorului de lacuri si vopsele Fabryo, inlocuindu-l pe Daniel Guzu, care a decis sa se retraga din functia de director general pentru a se concentra pe un nou business cu materiale de constructii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO