Companii

Albalact: Zuzu ne consolideaza pozitia in perspectiva integrarii in UE

02.03.2006, 20:19 48

Compania Albalact din judetul Alba, unul dintre cei mai importanti jucatori din industria produselor lactate, a investit peste 2 milioane de euro in liniile de fabricatie ale noului brand al companiei, Zuzu, pozitionat in categoria produselor lactate proaspete.

"Pe segmentul laptelui UHT (unde Albalact detine brandul Fulga- n.red) va exista o competitie mai puternica dupa integrare. In schimb, categoria iaurturilor si a produselor lactate proaspete reprezinta un domeniu in care produsele importate nu ne vor putea concura nici dupa integrare", declara Raul Ciurtin, actionarul majoritar al Albalact.

Gama Zuzu cuprinde 23 de produse - lapte si iaurturi - si se adreseaza in primul rand persoanelor tinere si familiilor din mediul urban. "Pana la sfarsitul anului ne propunem sa devenim lideri de piata pe segmentul laptelui pasteurizat si sa castigam o cota importanta din piata iaurturilor", mai spune Ciurtin.

Potrivit reprezentantilor companiei, investitiile in promovare vor creste de cel putin patru ori in acest an, circa 70% din buget fiind aloca brandului Zuzu. Anul trecut, Albalact a investit aproximativ o jumatate de milion de euro pentru promovarea Fulga. "Constructia de branduri nu e o pierdere de bani, ci o investitie extrem de sigura pentru viitorul unei companii", spune Alexandra Rusu, consulant de marketing al Albalact.

Noul brand, dar si dublarea capacitatilor de productie printr-o investitie de 7 mil. euro intr-o noua fabrica in Alba Iulia determina conducerea companiei sa estimeze o cifra de afaceri de 30 de milioane de euro in 2007.

"Anul acesta vrem cel putin sa pastram ritmul de crestere din 2005", spune Rusu. Anul trecut, compania a inregistrat o crestere de 50% a cifrei de afaceri, pana la 16,5 milioane de euro. Potrivit rezultatelor preliminare, compania a obtinut un profit net de 825.000 de euro, cu 25% mai mare decat in 2004.

Finantarea celei de-a doua fabrici se va realiza din fonduri Sapard, din surse proprii ale companiei, din credite bancare, dar si dintr-o majorare de capital social de 1,2 mil. euro.

Fabrica va putea procesa zilnic 200.000 de litri de lapte, dublu fata de capacitatea de productie din prezent a societatii.

Dezvoltarea activitatii a fost sustinuta de extinderea capacitatii de productie, dar si a imbunatatirii retelei de distributie. Compania detine 7 centre de distributie la nivel national. Pe segmentul lactatelor proaspete, circa 50% din vanzari sunt realizate prin intermediul lanturilor de magazine internationale.

Alaturi de Fulga si Zuzu, Albalact mai comercializeaza lapte pasteurizat si branzeturi sub marca Albalact. Piata produselor lactate s-a ridicat anul trecut la circa 800 de milioane de euro, principalii jucatori fiind Friesland, Danone, LaDorna, Hochland, Albalact, Covalact (aflat in parteneriat cu Campina).



* Piata produselor lactate s-a ridicat la 800 mil. euro in 2005

* Cantitatea de lapte colectata anual la nivel national se ridica la 5,5 miliarde de litri, din care numai 22% este procesat industrial

* Peste 4 miliarde de litri sunt utilizati pentru consumul familial, o pondere importanta avand-o vanzarile pe piata neagra

* Romania a negociat cu Uniunea Europeana o cota de 3,3 miliarde de hectolitri

* In judetele din nordul si centrul tarii se produce 75% din totalul de lapte

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO