Companii

Albalact după primul semestru: Piaţa lactatelor trece printr-o perioadă foarte grea, chiar dură

Albalact după primul semestru: Piaţa lactatelor trece printr-o perioadă foarte grea, chiar dură
04.08.2010, 23:38 124

Albalact din Alba Iulia, producătorul lactatelor Fulga şi Zuzucu afaceri de peste 53 mil. euro, a înregistrat în primul semestrual acestui an o scădere de aproape 14% în lei şi 12% în euro aprofitului net comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la2,4 milioane de lei (circa 580.000 de euro). ReprezentanţiiAlbalact susţin că scăderea profitului a fost influenţată înprincipal de creşterea semnificativă a cursului euro în luna iunie,care a determinat o majorare de peste 100% a cheltuielilorfinanciare.

"Piaţa lactatelor trece printr-o perioadă foarte grea, chiardură, marcată de o scădere dramatică a puterii de cumpărare, caredetermină o presiune mare pe preţuri. Vom continua să ne extindemportofoliul, distribuţia şi reţeaua de clienţi şi vom avea lansărişi promoţii noi", a declarat Raul Ciurtin, preşedintele şidirectorul general al Albalact Alba Iulia.

În aceeaşi perioadă, producătorul de lactate a obţinut o cifrăde afaceri de 125 mil. lei (circa 30 mil. euro), în creştere cu7,5% în lei şi 9,8% în euro comparativ cu rezultatul primelor şaseluni ale anului trecut, când realiza afaceri de 116,2 mil. lei(27,5 mil. euro). Veniturile totale s-au majorat, de asemenea, cu9,1% în lei şi 11,1% în euro, la 131,9 mil. lei (31,8 mil. euro),iar profitul operaţional a avansat cu 2,5% în lei şi 4% în euro, la6,3 mil. lei (1,5 mil. euro).

Puţine companii de lactate pe creştere

Albalact, companie cu peste 500 de angajaţi, este unul dintrepuţinii producători de lactate care au continuat să înregistrezecreşteri ale cifrei de afaceri în condiţiile actuale ale mediuluieconomic. Spre comparaţie, Tnuva România, unul dintre principaliicompetitori ai Albalact pe piaţa iaurturilor, a obţinut o scăderede 15% a cifrei de afaceri în lei în prima jumătate a acestuian.

În schimb, filiala locală a producătorului israelian şi-adiminuat pierderile cu 40% în primul semestru comparativ cu aceeaşiperioadă a anului trecut prin reducerea puternică a costurilor.

Singura companie din topul celor mai mari producători locali delactate care aU obţinut un rezultat mai mare decât Albalact înprima parte a acestui an a fost Danone România, cu un avans de 10%al afacerilor locale, potrivit informaţiilor apărute în raportulsemestrial al grupului francez.

Investiţii de 0,3 mil. euro în promovare

Producătul de lactate din Alba Iulia a investit recent 300.000de euro într-o campanie de promovare a mărcii Rarăul pentru atransforma brandul local intrat la finalul anului 2008 înportofoliul companiei într-un produs cu distribuţie naţională.

Această campanie a fost realizată în urma finalizării procesuluide rebranding, demarat la începutul anului 2009, şi după începereaproducţiei de lapte UHT (ultra high temperature - pasteurizat latemperaturi înalte) sub brandul Rarăul, achiziţionat de Albalactpentru a ataca piaţa brânzeturilor.

Albalact produce în prezent peste 60 de sortimente de lactatesub mărcile Fulga, Zuzu, De Albalact şi Rarăul.

Companie tranzacţionată pe Bursa de Valori Bucureşti subsimbolul ALBZ, Albalact este cel mai mare producător independent delactate cu acţionariat român, acţionarii companiei fiind PetruCiurtin (31,7%), Raul Ciurtin (14,9%), fondul de investiţii cipriotRC2 (25,4%) şi alţi acţionari (27,8%).

Reprezentanţii companiei din Alba intenţionează să fuzionezeAlbalact cu producătorul Rarăul Câmpulung Moldovenesc, al căruipachet majoritar de acţiuni îl deţine, propunerea urmând a fidiscutată în cadrul Adunării Generale Extraordinare a Acţionarilorcare va avea loc la începutul lunii septembrie, potrivit datelorfurnizate BVB.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO