Companii

Albalact: capacitatile actuale de productie nu mai sunt suficiente

Albalact: capacitatile actuale de productie nu mai sunt suficiente

Click pentru imaginea marita

03.11.2006, 17:31 129

Albalact a majorat cu 25% capacitatea de productie a fabricii de lactate din Alba-Iulia pentru a sustine vanzarile brandului Zuzu, lansat in luna martie a acestui an.
Compania din Alba-Iulia, unul dintre cei mai importanti jucatori din industria lactatelor, a inregistrat o crestere de 54% a cifrei de afaceri in primele noua luni din acest an, fata de perioada similara din 2005, pana la 19,2 mil. euro, cu aproape 3 mil. euro mai mult fata de cifra de afaceri raportata in 2005.
Ritmul de crestere al Albalact este de aproape patru ori mai mare decat cresterea pietei de lactate in perioada ianuarie-septembrie 2006, capacitatile actuale de productie ale Albalact fiind in imposibilitatea de a sustine complet cererea. "Cererile au depasit capacitatile noastre de productie. Am reusit din mers sa crestem cu cel putin 25% capacitatile de productie, dar inca nu este suficient", a declarat Raul Ciurtin, presedintele Albalact Alba-Iulia. Albalact a obtinut in perioda ianuarie-septembrie 2006 un profit net de peste 780.000 de euro (2.759.956 de lei), in crestere cu 27% fata de aceeasi perioada a anului 2005.
Potrivit reprezentantilor Albalact, rata de crestere a profitului a fost mai redusa datorita investitiilor in marketing si publicitate realizate de Albalact in acest an. In primele noua luni din acest an cheltuielile pentru promovarea brandurilor Zuzu si Fulga au crescut de peste cinci ori fata de aceeasi perioada din 2005, potrivit reprezentantilor Albalact.
Bugetul destinat publicitatii s-a ridicat la un milion de euro in acest an, in vreme ce anul trecut compania a alocat 235.000 de euro. Actionarii Albalact au investit peste 2 mil. euro pentru crearea brandului Zuzu, pozitionat in categoria iaurturilor si a produselor lactate proaspete. Gama Zuzu cuprinde 23 de produse - lapte si iaurturi - si se adreseaza in primul rand persoanelor tinere si familiilor din mediul urban. Compania a mai investit 2,5 mil. euro pentru achizitionarea unor utilaje si echipamente de ambalare.
Potrivit reprezentantilor companiei, brandul Zuzu va avea rezultate mai bune decat marca Fulga, pentru ca este pozitionat pe un segment mult mai dinamic decat al laptelui UHT, cel al lactatelor proaspete. Alaturi de Fulga si Zuzu, Albalact mai comercializeaza lapte pasteurizat si branzeturi sub marca Albalact. Albalact a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 16,5 mil. euro, cu 50% mai mult fata de 2004, in timp ce profitul net al companiei a fost de 825.000 de euro, cu 16% mai mare fata de anul precedent.
Compania isi va dubla in acest an capacitatea de productie in urma unei investitii de peste 7 mil. euro intr-o noua fabrica. Finantarea acesteia se va realiza din fonduri Sapard, din surse proprii ale companiei, din credite bancare, dar si dintr-o majorare de capital social de 1,2 mil. euro. Fabrica va putea procesa zilnic 200.000 de litri de lapte, dublu fata de capacitatea de productie din prezent a societatii.
Piata produselor lactate s-a ridicat anul trecut la circa 800 de milioane de euro, principalii jucatori fiind Friesland, Danone, LaDorna, Hochland, Albalact, Covalact (aflat in parteneriat cu Campina). Romania a negociat cu UE o cota de 3,3 miliarde de hectolitri, din care circa 1,2 miliarde sunt realizate in sistem industrializat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO