Companii

Al treilea lant hotelier din Europa spune ca evalueaza doua proiecte pe piata locala

23.05.2010, 23:01 34

Lantul hotelier spaniol Sol Melia, al treilea mare lant dinEuropa, cu 300 de hoteluri in 30 de tari, este interesat deextindere pe piata romaneasca, avand in evaluare doua proiecte,potrivit lui Jose Manuel Navarro, managing director pentru SolMelia Bulgaria, care a refuzat sa ofere alte detalii. "In principalsuntem interesati de zona de litoral si de Bucuresti, brandurilepotrivite pentru aceste locatii fiind Sol de 4*, si respectiv Trypsi Melia, de 4-5*. Am refuzat pana acum un proiect in Mamaia inconditiile in care costurile operationale erau estimate sa ia preamult din profit", a afirmat Navarro. Circa 30% din turistii careajung in cele cinci hoteluri Sol Melia din Bulgaria sunt romani,iar majoritatea dintre acestia prefera vacantele scurte, deweekend, a explicat Maria Siskova, director de marketing si vanzaripentru subsidiara bulgara a companiei. In 2010 Sol Melia Bulgariaestimeaza ca va primi peste 60.000 de turisti, rezervarilerealizate in avans aratand ca majoritatea dintre acestia provin dinGermania, Marea Britanie, Rusia si Romania. Mandatul pentru diviziaSol Melia Bulgaria implica extinderea afacerii si in tarile vecineprecum Romania, Grecia, Serbia si Macedonia. In Romania, pondereaafilierii hotelurilor la un lant international este de sub 1%.Dintre lanturile hoteliere care au manifestat interes pentru piatalocala si care au anuntat ca planuiesc sa intre in Romania suntFour Season, Movenpick sau Kempinsy le Meridien, insa niciunuldintre aceste planuri nu s-a concretizat pana in prezent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO