Companii

Ai nevoie de solutii complete pentru birou? Companiile care ofera produse de birotica si papetarie concureaza puternic in piata

20.03.2008, 15:46 219

In competitia de pe piata companiilor de birotica-papetarie a intrat in anul 1994 si M&S Viamond, companie care importa si distribuie produse pentru birou in toata tara, fiind infiintata de Vasile Sofica.
"Afacerea a fost demarata la varsta de 36 de ani. Decizia de a infiinta propria companie nu a fost usoara din cauza faptului ca trebuia sa renunt la stabilitatea financiara pe care mi-o oferea un job in schimbul unei "aventuri" in randul antreprenorilor", a spus Sofica Vasile, director general al companiei.
Conceperea planului de afaceri a reprezentat un prim pas pentru inceperea afacerii, urmat de parcurgerea tuturor etapelor legale de infiintare a companiei cu ajutorul ghidurilor de specialitate. "La inceput activam ca firma distribuitoare de birotica-papetarie, cu un singur angajat recrutat prin intermediul unui anunt intr-o publicatie", a precizat ea. Clientii targetati sunt societatile particulare si de stat care au nevoie de produse de birotica. Metoda de atragere a acestora a fost prezentarea de cataloage catre mai multe firme. "Categoria produselor pe care le ofeream la acel moment era mult mai redusa decat ce putem livra acum. Nivelul calitativ al produselor a crescut si gama de produse oferite s-a diversificat. Acum suntem distribuitori in exclusivitate pentru anumite branduri pe piata romanesca", a mentionat ea.
Businessul a fost demarat cu bani din surse proprii si bani imprumutati de la familie si prieteni.
Concurenta pe aceasta piata s-a accentuat pe masura ce standardele companiilor clienti au crescut. "Cand am intrat pe piata numarul companiilor de profil nu era foarte mare, cei mai multi dintre jucatorii de pe piata demarand afacerea in conditii similare", a spus ea.
Desi compania a crescut, in mod constant au existat si perioade in care s-a confruntat cu dificultati. "Niciun moment dificil nu a fost suficient de puternic pentru a ne obliga sa renuntam la visul de a avea succes in afacere, pe care l-am construit ca pe un puzzle din atitudinea si ideile noastre", a spus ea.
Contractarea de noi parteneri, aducerea de produse in premiera in Romania si preocuparea pentru imaginea si vizibilitatea companiei au reprezentat factori de dezvoltare a afacerii pe termen lung. "Pe langa cataloage, am inclus ca metoda de prezentare si un website care sa faciliteze clientilor online contactarea noastra", a declarat ea.
Compania a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 190.000 de euro, estimand pentru anul acesta o valoare mai mare. "M&S VIAMOND va deveni mai puternica din punctul de vedere al cifrei de afaceri, isi va continua traiectoria ascendenta, iar pe termen scurt si mediu va ramane o companie de referinta pe piata produselor de birotica-papetarie", a spus ea.
Cand a demarat afacerea de distributie produse pentru utilarea completa a unui birou (consumabile, papetarie, mobilier) in martie 2003, Mihai Csiszer, directorul executiv al firmei 2M Distribution Grup avea 24 de ani si o experienta de sase ani in domeniu. "Activam in domeniu deja de la varsta de 18 ani si reusisem sa acumulez o serie de cunostinte despre acest business. Motivele care au condus la inceperea acestei afaceri au fost cunoasterea pietei si dorinta de a oferi servicii rapide si de calitate clientilor", spune el.
Pana la inceperea propriu-zisa a activitatii, Mihai Csiszer a trecut printr-o serie de greutati de la infiintarea societatii, pana la stocuri, probleme financiare, organizarea firmei, angajari. "Am demarat activitatea printr-o etapa agresiva de marketing, de la telefoane, faxuri, publicitate prin posta, e-mailuri, publicitate pe internet, in Pagini Aurii", explica directorul executiv al 2M Distribution Grup.
Pentru a demara aceasta afacere au fost necesare investitii in tot ceea ce inseamna birouri, stocuri, parc auto, tiparirea de cataloage, publicitate. Resursele financiare de la inceputul afacerii au provenit din aport propriu, precum si din sume imprumutate si restituite ulterior. Echipa necesara pentru inceperea activitatii a fost alcatuita din doi angajati, care activau deja in domeniu, acesta fiind deja un atu in plus pentru firma. Pentru firma nou infiintata, gasirea furnizorilor nu a fost o problema avand in vedere experinta intr-o companie cu activitate asemanatoare."Cunoscand piata din experienta acumulata in acest domeniu, nu a fost un lucru greu sa demaram relatii comerciale cu furnizorii nostri. Mai dificil a fost sa le castigam increderea, si asta doar in timp se poate face, avand la baza targeturile impuse si volumul de vanzari aferent", precizeaza Csiszer.
Clientii catre care compania si-a indreptat atentia sunt in principal companiile, dar si resellerii. "Ne indreptam atentia catre clientul final, companii, societati comerciale care au consum de papetarie si birotica si care au nevoie de un partener pentru a-si dezvolta afacerea. La fel de bine sustinem si resellerii, care au nevoie de serviciile noastre", mentioneaza directorul executiv al 2M Distribution Grup.
Cand firma si-a inceput activitatea piata era deja formata, ceea ce crea dificultati afacerilor de la zero in domeniu. "Existau firme care activau deja de aproape zece ani in domeniu si care au beneficiat de statul de privilegiati, dat fiind faptul ca nu existau multe optiuni in a alege un furnizor. In acest moment isi desfasoara activitatea in acest domeniu destul de multe firme si este din ce in ce mai greu sa iesi in fata, sa vii cu oferte promotionale, sa castigi clientul", spune Mihai Csiszer.
Compania si-a diversificat constant oferta, din dorinta de a acoperi o gama cat mai larga de produse, in momentul actual fiind un furnizor apt pentru a utila un birou modern, luand in calcul preferintele si bugetul clientilor. In ceea ce priveste cele mai bine vandute categorii de produse acestea sunt hartia de copiator, tonerele si cartusele, papetaria, echipamentele de birou- imprimante faxuri, copiatoare si mobilierul metalic.
Pentru distributia produselor a fost gandit un serviciu de distribuire gratuit pe raza municipiului Bucuresti, in maximum patru ore de la lansarea comenzilor, cu ajutorul parcului auto propriu, iar in tara prin curierat rapid.
Conform datelor furnizate de site-ul Ministerului de Finante, cifra de afaceri a companiei 2M Distribution Grup a fost in 2006 de aproximativ 220.000 de euro, iar directorul executiv se asteapta la o crestere pentru aceasta datorita investitiilor facute in logistica si in publicitate.


M&S Viamond

Compania importa si distribuie produse pentru birou in toata tara

Conceperea planului de afaceri a reprezentat un prim pas pentru inceperea afacerii

S-au folosit ghiduri de specialitate pentru infiintarea companiei

Clientii targetati sunt societatile particulare si de stat care au nevoie de produse de birotica

Metoda de atragere a acestora a fost prezentarea de cataloage

Compania are un site pentru promovarea produselor

Cifra de afaceri in 2006: 190.000 de euro


2M Distribution Grup

Distributie produse pentru utilarea completa a unui birou (consumabile, papetarie, mobilier)

S-a realizat promovare agresiva prin publicitate prin posta, e-mailuri, publicitate pe internet, in Pagini Aurii

Au fost necesare investitii in birouri, stocuri, parc auto, tiparirea de cataloage, publicitate

Resursele financiare: surse personale si bani imprumutati de la prieteni

Clientii companiei: companiile si resellerii

Cifra de afaceri in 2006: 220.000 de euro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO