Companii

Agroalim Distribution: Am devenit companie sora a Smithfield

04.03.2005, 00:00 110

Achizitionarea de catre americanii de la Smithifield a 50% din actiunile Agroalim Distribution si Frigorifer Tulcea le va asigura acestor companii o mai buna prezenta pe piata romaneasca a carnii de porc, atat prin importuri, cat si prin productia proprie de la ComTim Timisoara.


"Romania si Polonia vor fi bazele de productie ale Smithifield pentru intreaga Europa si nu numai pentru estul acesteia. Agroalim Distribution se va ocupa de distribuirea carnii de porc a ComTim si a importurilor pe care le va realiza Smithfield", explica Bogdan Grama, vicepresedintele Agroalim Group.


El afirma ca dupa realizarea acestei tranzactii au fost create doua entitati de sine statatoare: una formata din Agroalim Distribution si alta care cuprinde celelalte companii din cadrul Agroalim Group.


Surse din industria carnii sustin ca achizitiile americanilor pe piata romaneasca nu se vor opri aici, acestia avand in vizor cel putin doi producatori de mezeluri de pe piata romaneasca.


Grama nu a dorit sa dezvlauie pretul oferit de Smithfield pentru jumatate din actiunile celor doua companii, insa sursele citate sustin ca acesta s-a ridicat la aproximativ 10-12 mil. $ (9,2 mil. euro).


Aceleasi surse spun ca banii nu vor fi platiti intr-o singura transa, ci, conditionat, de-a lungul a trei ani de zile. Americanii au conditionat plata celor 50% din actiuni de atingerea mai multor criterii de performanta. Grama spune ca estimarile privind cifra de afaceri a Agroalim Distribution pe acest an sunt in crestere cu 15%, fara a lua in calcul preluarea distributiei celor de la Smithfield.


"Cresterea prognozata pe acest an are la baza marirea propriei game de produse, dar si preluarea distributiei americanilor pentru care ne-am separat diviziile de vanzari in cele de carne si cele de non-carne", spune Grama.


Pentru urmatorii doi ani Agroalim Distribution, care detine in prezent un parc de 170 de masini, va investi doua milioane de dolari in modernizarea si marirea acestuia, avand alocate si alte 4 milioane de dolari pentru modernizarea Frigorifer Tulcea, care are o capacitate de depozitare de 16.000 de tone.


Agroalim Distribution detine 10 depozite frigorifice in toata tara, dupa ce le-a redeschis recent pe cele din Pitesti si Baia Mare.


Pe o piata a carnii de porc foarte divizata si care nu are un lider detasat, americanii vor juca un rol important atat in furnizarea de materie prima pentru marii jucatori din industria mezelurilor, dintre care unii importa tocmai de la Smithfield din SUA, dar si de carne refrigerata pentru marile lanturi de supermarketuri.


"Daca ne uitam acum pe piata carnii de porc, nu vedem un brand si nici un jucator puternic. Vrem sa cream produse pentru marile lanturi de supermarketuri, al caror numar se vor dubla in urmatorul an. Estimez ca primele efecte ale acestei tranzactii se vor vedea in urmatoarele sase-opt luni", spune Grama.


Smithfield, care a incheiat ultimul an fiscal cu afaceri de 10 miliarde de dolari a patruns direct pe piata romaneasca la inceputul anului trecut dupa ce a cumparat, in doua etape, pentru 33 de milioane de dolari activele fostului combinat de ingrasare a porcilor ComTim Timisoara, o facilitate gigant cu o suprafata de 222.000 de metri patrati.


Ulterior, a purtat negocieri pentru achizitionarea altor facilitati de productie din Salonta, in judetul Bihor, dupa care a cumparat in urma cu nici o saptamana cele doua companii detinute de investitorul de origine libaneza Mounir Halawany.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO