Companii

Afacerile Tymbark au crescut cu 5% la nouă luni

Afacerile Tymbark au crescut cu 5% la nouă luni

Autor: Ioana David

05.12.2011, 12:35 452

Vânzările Tymbark Maspex, cel mai mare producător de nectaruri de pe piaţa locală, au crescut cu peste 5% în primele nouă luni ale acestui an comparativ cu perioada similară din 2010, iar compania îşi menţine targetul anunţat anterior, de plus 10% în 2011.

"Pentru acest an, am avut prevăzut un singur scenariu de buget, ce a fost urmat. Bugetul anului viitor nu a fost finalizat. Contextul economic al anului viitor nu va fi mai bun comparativ cu cel din acest an. În momentul de faţă analizăm activităţile altor linii de business şi nu excludem posibilitatea de a investi în alte sectoare pe care le vom considera cu potenţial", au mai spus reprezentanţii companiei.

Compania a înregistrat anul trecut vânzări de 245 mil. lei (58,2 mil. euro), iar cu avansul de 10% anunţat ar ajunge la aproximativ 270 mil. lei (64 mil. euro). Tymbark are în jur de 700 de angajaţi, iar anul trecut ponderea exportului în cifra de afaceri a fost de 16%.

Tymbark Maspex este unul dintre cei mai mari investitori polonezi din România, compania deţinând două fabrici de sucuri la Vălenii de Munte (judeţul Prahova), iar cea mai recentă fabrică a fost finalizată în 2009.

Portofoliul este împărţit în divizia de sucuri (cu branduri precum Tymbark sau Tedi) şi divizia de produse instant (cu branduri precum La Festa, Brumi sau Arnos).

Grupul polonez deţine în România şi pastele Arnos, însă afacerile Tymbark Maspex cumulează doar rulajele realizate de divizia de sucuri şi de băuturi instant La Festa.

La finalul anului 2010 compania şi-a completat obiectul de activitate cu "producţia de ape minerale şi alte ape îmbuteliate", potrivit informaţiilor apărute în Monitorul Oficial.

Pe piaţa sucurilor naturale din fructe, estimată la câteva sute de milioane de euro, cei mai mari competitori ai Tymbark sunt îmbuteliatorii Coca-Cola Hellenic, PepsiCo şi Parmalat, producătorul sucurilor Santal.

Românii consumă anual 2,8 mld. de litri de sucuri, nectaruri şi apă îmbuteliată, cu 21% mai mult faţă de 2005, respectiv un consum per capita de 130 de litri pe an.

Piaţa poate fi estimată la 1,8-2,3 mld. euro anual, potrivit calculelor ZF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO