Companii

Afacerile Romcarton, impulsionate de cresterea cererii in industria alimentara

24.01.2005, 00:00 171

Producatorul de ambalaje din carton ondulat Romcarton Bucuresti a inregistrat o rata de crestere a cifrei de afaceri de pana la 15% in 2004, depasind previziunile initiale.
"Pentru 2005 preconizam ca vom creste cu cel putin 8%, datorita cresterii cererii pentru produsele companiilor pentru care Romcarton este furnizor", a apreciat Paul-Henry Kohler, directorul general al companiei. In 2003, compania a avut vanzari de 14 milioane de euro, iar in 2004 au ajuns la circa 16 milioane de euro.
Piata cartonului ondulat este estimata la aproximativ 12.000 de tone lunar, ceea ce inseamna un consum anual de peste 140.000 de tone, cu o crestere anuala de aproximativ 10-15%. La un pret mediu de 600-650 de euro pe tona, valoarea pietei se ridica la aproape 90 de milioane de euro pe an. Unul din factorii care vor influenta cresterea pietei in 2005 este relaxarea fiscala, care va genera o expansiune a consumului, crede Kohler.
"Romcarton are o capacitate lunara de 2.000 tone de carton ondulat,  putand ajunge la 3.000 tone. Bugetul de investitii pentru 2005 este de 500.000 de euro si vizeaza, in principal, modernizarea capacitatilor de productie existente", a mai spus Kohler.
Actionarul majoritar al Romcarton este grupul francez Rossmann, unul din cei mai importanti jucatori de pe piata europeana, care are 3.500 de angajati la nivel de grup. Pe langa fabrica de la Bucuresti, Rossmann detine si compania Ambro Suceava, care este principalul furnizor al Romcarton. Ambro este cel mai important producator de hartie pentru carton ondulat din tara, avand o cifra de afaceri de peste 50 de milioane de euro in 2004.
"Ambro si Romcarton sunt doua companii complementare cu o capacitate de productie agregata de aproximativ 3.300 de tone lunar", a afirmat directorul companiei. El a exclus, cel putin momentan, preluarea unui alt producator autohton. "Cresterea previzionata a pietei, de 10-15% pe an, nu poate depasi capacitatea de crestere a productiei noastre", a spus Kohler.
Cea mai mare pondere in cifra de afaceri a companiei, de pana la 50%, o detin ambalejele destinate industriei alimentare. Printre clientii importanti ai Romcarton se numara Star Foods, Phillip Morris, Bucovina sau producatorul de articole sportive Salomon. Cota de piata a companiei este de aproximativ 15%, a estimat Kohler.
Consumul de carton din Romania se mentine, in continuare, la nivele foarte scazute comparativ cu tarile din Uniunea Europeana. Astfel, in tara se consuma 5-6 kilograme de carton ondulat per capita anual, in timp ce Germania are un consum de 70 kilograme per capita, Franta 50 de kilograme iar Ungaria 20-30 kilograme.
Cifra de afaceri agregata a grupului la nivelul Europei a fost de 450 milioane de euro in 2003, Rossmann avand capacitati de productie in Franta, Belgia, Italia, Spania, Polonia si Romania. Rossmann a intrat pe piata romaneasca in 1991, fiind primul investitor francez important care a infiintat capacitati de productie in Romania.
Pe piata romaneasca de profil sunt prezenti 8 producatori de carton ondulat, care au o productie totala anuala de aproximativ 140.000 tone. Din intreaga cantitate, 50% este transformata de acesti producatori in ambalaje, restul fiind comercializata sub forma placilor din carton ondulat, catre alte societati de transformare sau catre producatori de mobilier.
Principalii competitori ai Romcarton sunt Vrancart Adjud, Rondocarton Cluj-Napoca sau Dunapack Sfantu Gheorghe.
alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO