Companii

Afacerile grupului de modă polonez LPP s-au apropiat de 200 mil. euro după o creştere de 83% în 2021

Afacerile grupului de modă polonez LPP s-au apropiat de...

Autor: Cristina Roşca

26.04.2022, 08:30 102

Compania are local peste 100 de magazine sub cinci branduri - Reserved, Cropp, Mohito, House şi Sinsay.

Grupul LPP, activ în segmentul mass-market de modă, a ajuns la afaceri de 190 de mil. euro în România, aproape duble faţă de 2020.

Creşterea a fost susţinută şi de o dezvoltare accelerată în ultimii doi ani, când reţeaua aproape s-a dublat, depăşind pragul de 100 de magazine sub cinci branduri. Oficialii LPP spun că potenţial de dezvoltare există în continuare în România. „România, Bulgaria, Croaţia, Serbia, Slovenia, Bosnia şi Herţegovina şi Macedonia de Nord, acestea sunt pieţe cu un uriaş po­tenţial de dezvoltare pentru bran­durile LPP. În această regiune, ne dezvoltăm treptat reţeaua de ma­gazine fizice, întărindu-ne prezenţa“, potrivit reprezentanţilor LPP.

România este a patra cea mai importantă piaţă pentru grup, contribuind cu 6,3% la totalul vânzărilor ajunse la 14 mld. zloţi (3 mld. euro) anul trecut.

Cele mai importante ţări pentru LPP sunt cele din Estul Europei, în frunte cu ţara-mamă, Polonia, urmată de Rusia, Ucraina, România şi Cehia în 2021. Din cauza războiului din Ucraina, iniţiat de Rusia, LPP s-a retrat din ţara agresoare şi şi-a redus mult operaţiunile în piaţa agresată. Astfel, în 2022, structura principalelor pieţe ar putea să arate altfel, cu România mult mai sus.

Datele pe 2021 nu sunt încă publice pentru toţi retailerii, dar ascensiunea accelerată a LPP în România ar putea să însemne că grupul îi suflă în ceafă gigantului suedez H&M, prezent local cu brandul cu acelaşi nume şi cu COS.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO