Companii

Afacerile Electrolux urmeaza piata si scad la 41 milioane euro

Afacerile Electrolux au coborat la jumatate

Bogdan Neagu, director de vanzari Electrolux

12.11.2009, 23:27 592

Conform rezultatelor din anii anteriori vanzarile primuluisemestru reprezinta in medie 45% din totalul inregistrat inexercitiul financiar, astfel ca potrivit acestei proportii cifra deafaceri a Electrolux Romania ar putea ajunge la finalul lui 2009 la90-95 de milioane de euro, la jumatate fata de anul anterior, canda raportat un rezultat de 170 de milioane de euro.

Electrolux detine in Romania fabrica de aragazuri din Satu Maresi divizia de import de aparatura electrocasnica.

"Cererea exista inca pentru toate categoriile de produs.Totodata am asistat la o permanenta evolutie a consumatorului si apietei, iar daca cu ani in urma puteam vorbi de elementul pret careera decizonal, acum consumatorul urmareste mai mult inovatia sielementele tehnice", a declarat Bogdan Neagu, director de vanzarila Electrolux.

Procentul de scadere inregistrat de Electrolux se regaseste intendinta pietei din primul semestru al anului, cand potrivitstudiului GfK Temax consumul de electrocasnice la nivel local s-aredus cu mai mult de 40%.

Potrivit Electrolux, in perioada actuala, odata cu reducereaconsumului de electrocasnice, se observa si o evolutie apreferintelor consumatorului. "In 2009 am avut o piata buna pentruconsumatori, dar si pentru producatori. O evolutie a pietei estebuna pentru ca te ajuta sa te adaptezi, sa optimizezi activitateasi sa configurezi totul la cerinte", a spus Neagu.

Investitiile au ajuns la 36 mil. euro

Investitiile companiei in Romania, in aproximativ 12 ani de canda preluat fabrica de aragazuri Samus din Satu Mare, au ajuns la maimult de 36 de milioane de euro. Fabrica, care avea la finalulanului trecut 1.320 de angajati, exporta aragazuri in Rusia, tarilebalcanice, tarile baltice, Israel, Norvegia sau Suedia.

"Printre investitiile vizate de catre companie se numaraintroducerea si dezvoltarea de noi tehnologii, dezvoltarea debunuri competitive, imbunatatirea conditiilor de lucru,imbunatatirea si siguranta mediului inconjurator, reorganizareasistemului de management", a spus Neagu.

Odata cu reducerea vanzarilor de electronice si electrocasnicela nivel european si la nivel local, afacerile Electrolux Romaniaau inregistrat cel mai mare declin din acest deceniu, dupa ce in2006 a mai avut o scadere de aproximativ 7%.

Elextrolux a trecut in ultimul an printr-un program de reducerea costurilor, ceea ce a presupus transferul productiei intrefabricile din vestul si centrul Europei si inchiderea unor unitati,chiar si in tara de origine, Suedia. Una dintre ultimele inchideride fabrica a avut loc la unitatea cu 450 de angajati din Alcala,Spania, unde erau asamblate masini de spalat din segmentul de pretentry-level pentru Spania, Portugalia, Franta si MareaBritanie.

Consumatorii au aceleasi preferinte

Reprezentantii Electrolux apreciaza ca nevoia si preferinteleconsumatorilor locali se aseamana cu cele ale populatiilor vecinesau vest-europene, astfel ca sezonalitatea pentru produse sepastreaza, cea mai mare parte a aparaturii din gama frigorificafiind achizitionata in perioada verii, in timp ce primavara sitoamna sunt cerute cu predilectie masini de spalat siaspiratoare.

"Pretul nu a contat pentru ca el poate fi doar un element deconstrangere in achizitie. Necesitatea se pastreaza, iar stilul deviata al consumatorului conteaza mai mult", a spus Neagu.

Odata cu aceasta reorientare si cu faptul ca din ce in ce maimult consumatorul se documenteaza cu privire la functiileaparatului electrocasnic, Electrolux a intensificat promovarea prininternet, care reprezinta canalul de comunicare cu cea mai mareeficienta.

"In reviste contactul este direct, iar in internet aicertitudinea ca mesajul a fost vazut, pe cand in cazul spoturilortelevizate telespectatorul schimba programul, iar eficienta de aatinge consumatorul este mai mica", a spus Carmen Georgescu,directorul de marketing al Electrolux.

Cine produce electrocasnice in Romania

Arctic

  • Productia fabricii din Gaesti depaseste un milion de aparatefrigorifice anual
  • 230 de milioane de euro este cifra de afaceri inregistrata anultrecut
  • Cel mai profitabil producator local de electrocasnice local, cuun castig mediu anual de 10 mil. euro

Electrolux

  • Afaceri de 170 de milioane de euro in cursul anului trecut
  • 36 de milioane de euro a investit Electrolux in Romania
  • Circa 1.320 de oameni lucreaza in fabrica de aragazuri din SatuMare

Miele

  • Fabrica inaugurata de producatorul german in noiembrie inBrasov este prima din Europa de Est
  • 24 de milioane de euro a investit producatorul german in ceade-a 12-a facilitate de productie
  • 300 de angajati vor lucra la finalizarea investitiei in fabricade subansambluri de aparatura electrocasnica.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO