Companii

Afacerile clujenilor de la Cosmetic Plant au crescut cu 23%

Afacerile clujenilor de la Cosmetic Plant au crescut cu 23%

Autor: Laurentiu Cotu

14.02.2012, 14:50 372

Compania Cosmetic Plant Prodcom din Cluj-Napoca, producător de cosmetice bazate pe extracte din plante, a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 6,3 mil. lei (circa 1,5 mil. euro), în creştere cu 23% faţă de anul anterior.

Afacerile clujenilor au fost susţinute în mare parte de extinderea activităţii companiei pe piaţa externă, dar şi de noile contracte câştigate pe plan local. În 2011, exporturile Cosmetic Plant au înregistrat o creştere cu 300% faţă de anul anterior, conform conducerii companiei.

''În 2011 am pus un accent mai puternic pe vânzarea şi promovarea produselor Cosmetic Plant în mediul online şi am crescut vânzările la export. Totodată, anul trecut am diversificat gamele noastre de produse şi am lansat pe piaţă noi produse, precum emulsiile pentru accelerarea bronzării'', a declarat pentru ZF Transilvania Susana Laszlo, director executiv Cosmetic Plant Prodcom.

Două dintre gamele de produse Cosmetic Plant au fost îmbogăţite anul trecut cu 6 noi articole. Totodată, diversificarea gamelor de produse a dus şi la schimbarea ponderii grupelor de vârstă în targetul de clienţi ai companiei, în prezent crescând numărul persoanelor de sex feminin mai tinere, în special din mediu urban.

Compania produce creme, emulsii, loţiuni sau şampoane din extracte naturale de gălbenele, muşeţel, salvie, cătină, ceai verde, aloe vera şi măceşe pentru îngrijirea tenului, a părului, pentru pielea mâinilor, a corpului sau a picioarelor.

Cosmetic Plant colaborează cu diverşi distribuitori regionali sau naţionali. Produsele companiei sunt comercializate în magazine naturiste, farmacii sau drogherii, însă şi în reţelele de retail dm Drogerie Markt, Profi, Penny Market XXL şi City Pharma. Capacitatea actuală de producţie a unităţii din Cluj este de circa 1 milion de produse, însă compania intenţionează să crească productivitatea fabricii, conform unor informaţii furnizate anterior. Compania avea anul trecut 27 de angajaţi.

Cosmetic Plant Prodcom a fost înfiinţată în anul 1991 şi este deţinută de Tiberiu Meşter, Susana Laszlo şi Katalin Racz. Cei mai importanţi competitori ai companiei sunt Farmec, Elmiplant şi Gerocossen. Piaţa cosmeticelor din România este estimată la circa 500 mil. euro, principalii jucători fiind Beiersdorf, Oriflame, Avon şi L'Oreal în ceea ce priveşte importurile, în timp ce brandurile locale mari sunt reprezentate de Gerocossen, Gerovital, Farmec şi Elmiplant.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO