Companii

Afacerile ABB au crescut cu 40%, pana la 44 mil. euro

06.02.2007, 14:55 39

ABB Romania, filiala locala a concernului elvetiano-suedez din domeniul echipamentelor, serviciilor energetice si de automatizari, estimeaza pentru anul trecut o crestere a cifrei de afaceri cu aproximativ 40% comparativ cu 2005. In aceste conditii, afacerile grupului pe piata locala vor ajunge la aproximativ 44 de milioane de euro.
"Afacerile standard, fara derularea marilor proiecte care au fost amanate pentru anul acesta, au inregistrat o crestere de aproximativ 40% comparativ cu anul 2005. Pentru 2007, estimez un ritm crestere cel putin egal cu cel inregistrat anul trecut", spune Petre Simon, country manager al ABB Romania. De la sfarsitul anului trecut, Simon a preluat si conducerea filialelor ABB din Bulgaria si Republica Moldova.
"Motivul pentru care am fost numit country manager pentru ABB in Bulgaria si Moldova este posibilitatea obtinerii unor sinergii intre cele trei piete, alaturi de cea romaneasca. Pana la sfarsitul anului 2008, intentionez sa ridic afacerile din cele doua tari la nivelul celor derulate pe piata autohtona pe baza know-how-ului acumulat la ABB Romania", a precizat Simon. Reprezentantul ABB este de parere ca recenta integrare a Romaniei in Uniunea Europeana va aduce un plus de incredere din partea investitorilor straini asupra mediului de afaceri local.
In ceea ce priveste structura businessului ABB, anul 2007 va aduce anumite modificari in ceea ce priveste procentajul fiecarei divizii in alcatuirea cifrei de afaceri.
"Anul acesta ne concentram pe dezvoltarea segmentului de robotica. In 2006, acesta a avut un procentaj de aproximativ 3% in cifra de afaceri, dar in 2007 cred ca valoarea segmentului de robotica va creste pana la 10%", spune Simon.
"Daca pana acum robotica nu era un domeniu pe care se punea foarte mare accent, in timp, managerii companiilor au inceput sa-si dea seama de beneficiile robotizarii activitatilor derulate", explica reprezentantul ABB.
Printre marii clienti ai ABB Romania se numara producatorul de autoturisme Dacia Pitesti, precum si companii din industria mobilei si cea a ceramicei. Un alt segment care are un potential de crestere ridicat este cel al automatizarilor, care ar putea evolua de la 10%, cat detine acum in cifra de afaceri, pana la 50% in urmatorii ani.
"Exista un potential imens pe aceasta piata avand in vedere investitiile masive din segmentul petrolier derulate de companii precum OMV sau Rompetrol sau de jucatorii din industria cimentului si din cea a lemnului", spune Simon. In ceea ce priveste segmentul energetic, reprezentantul ABB spune ca in prezent acesta are o pondere de 70% in portofoliul filialei de pe piata locala.
"Acest lucru se va schimba pe fondul cresterii accelerate a celorlalte segmente de business", a conchis Simon.
In continuare, cei mai importanti clienti pe acest segment sunt compania nationala de trasport al electricitatii, Transelectrica, si Electrica, atat prin intermediul filialelor privatizate, cat si al celor ramase inca in portofoliul statului. Principalii concurenti ai ABB sunt companii precum Siemens, Alstom, Areva, Schneider Electric, dar si o serie de jucatori locali pe o piata estimata la aproximativ 400 de milioane de euro, anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO