Companii

Afaceri peste estimari si planuri de dublare a numarului de restaurante pana in 2010 pentru KFC

Afaceri peste estimari si planuri de dublare a numarului de restaurante pana in 2010 pentru KFC

Unul dintre principalii factori care afecteaza negativ planurile de extindere ale restaurantelor de tip fast-food este lipsa acuta de spatii comerciale

05.11.2007, 01:57 30

"In Romania, brandul KFC este prezent cu 9 locatii in Bucuresti si alte 12 in Constanta, Brasov, Ploiesti, Iasi, Oradea, Ramnicu Valcea, Pitesti si Cluj. Pana in anul 2010 intentionam sa deschidem alte 25 de locatii in diferite orase ale tarii", au declarat reprezentantii KFC.
Acestia au precizat ca valoarea investitiei intr-un restaurant poate varia intre 0,5-1,2 milioane de dolari (0,4 - 1 milion de euro) in functie de suprafata, de numarul angajatilor si de marimea bucatariilor.
Investitia presupune asigurarea amenajarii, a echipamentului tehnic necesar, precum si pregatirea si uniformele personalului angajat. Brandul KFC este adus in Romania in sistem de franciza de compania US Food Network, aflata in portofoliul grupului Altrom, controlat de omul de afaceri Gabriel Popoviciu.
Compania estima pentru sfarsitul acestui an o cifra de afaceri de aproximativ 28 mil. euro, in crestere cu 40% comparativ cu sfarsitul anului 2006, dar, potrivit reprezentantilor companiei, aceste estimari vor fi depasite datorita deschiderii de noi locatii.
"In momentul de fata, cifra de afaceri a depasit 28 mil. euro. Acest lucru s-a produs atat datorita cresterii cifrei de afaceri a unitatilor existente, cat si aportului adus de locatiile nou deschise in ultima perioada", au mai precizat reprezentantii KFC.
Dupa restaurantele din Bucuresti, unitatile care genereaza cele mai mari incasari sunt cele localizate in Timisoara, Constanta si Ploiesti.
Daca vanzarile KFC isi vor mentine acelasi ritm de crestere, compania ar putea inregistra la sfarsitul anului afaceri de aproximativ 34 mil. euro.
La nivelul pietei de profil, majoritatea lanturilor de restaurante asa - numite informale au decis sa-si majoreze prezenta la nivel local, beneficiind mai ales de un context favorabil al pietei.
De exemplu, lantul de restaurante McDonald's intentioneaza ca pana in anul 2012 sa-si dubleze reteaua pe piata locala, compania fiind in acest moment prezenta prin intermediul a 51 de unitati.
Potrivit estimarilor jucatorilor din sector, valoarea pietei de profil este cuprinsa intre 1,5-2 miliarde de euro.
"Probabil ca piata va inregistra un ritm de crestere reala de 30%-40% de la un an la altul, mai ales incepand cu anul acesta. Motivele deriva din evolutia economica la nivel national, sub toate aspectele ei", explica reprezentantii KFC. Potrivit acestora, cresterea economica a avut un impact pozitiv asupra puterii de cumparare a consumatorilor, numarul celor care-si permit sa manance in oras fiind din ce in ce mai mare.
Acest context favorabil ar putea aduce pe piata de profil si alte restaurante, ceea ce ar putea contura o alta tendinta pe acest segment.
Un alt factor care contribuie la dezvoltarea pietei de profil este si aderarea Romaniei la Uniunea Europeana. Eliminarea taxelor vamale este o prima consecinta a aderarii si are ca efect diminuarea cheltuielilor si sporirea fondurilor alocate investitiilor fie in extindere, fie in modernizarea unitatilor existente.
Pe de alta parte, aderarea a adus si o serie de provocari, cum ar fi cresterea salariilor, dar si probleme in gasirea fortei de munca. Dupa deschiderea granitelor, foarte multi romani au decis sa-si caute de lucru in strainatate, ceea ce a ingreunat campaniile de recrutare ale companiilor locale.
Unul dintre principalii factori care afecteaza negativ planurile de extindere ale restaurantelor de tip fast-food este lipsa acuta de spatii comerciale.
Desii au fost anuntate foarte multe proiecte de acest gen atat in Bucuresti, cat si in provincie, majoritatea au ramas la stadiul de proiect. Acest lucru genereaza o concurenta acerba pentru achizitia spatiilor ramase, care, potrivit jucatorilor din piata de profil, nu acopera decat 20% din necesar si in acelasi timp sunt extrem de scumpe tocmai din cauza raritatii acestora.
Acesta este si motivul pentru care majoritatea lanturilor de restaurante care si-au anuntat planurile de extindere nu fac publice viitoarele locatii pentru a nu crea concurenta suplimentara.

KFC in cifre

9 restaurante in Bucuresti
12 restaurante in provincii
Target 2010: 25 noi restaurante
Investitia pe restaurant: 0,5-1,2 mil. $
Cifra de afaceri 10 luni, 2007: 28 mil. euro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO