Companii

Aeroportul internaţional Tulcea, poarta de intrare în Delta Dunării, „aeroport“ doar cu numele: doar 300 de pasageri anul trecut pe curse private, dar de 30 de ani nu a atras nicio companie cu zboruri regulate. De ce nu a atras nicio companie aeriană cu zboruri regulate dacă s-au făcut investiţii în infrastructură?

Aeroportul internaţional Tulcea, poarta de intrare în...

Autor: Mirabela Tiron

23.01.2024, 17:00 2322

Pista a fost modernizată cu fonduri europene încă din 2016, iar aeroportul a ajuns la o capacitate de 200 de pasageri pe oră Directorul general al aeroportului promite: „În aprilie finalizăm o nouă investiţie de 190 mil. lei pe fonduri europene în terminal. Avem discuţii cu Wizz Air, Ryanair şi HiSky pentru curse regulate internaţionale“.

Aeroportul internaţional din Tulcea, poarta de intrare în Delta Dunării, a avut anul trecut un trafic de doar 300 de pasageri, ceea ce îl poziţionează pe ultimul loc în topul aeroporturilor din ţară, potrivit datelor de la Asociaţia Aeroporturilor din România. Aceeaşi „performanţă“ o înregistra de altfel şi în 2022, când figura tot pe ultimul loc în acest clasament, cu doar 370 de pasageri.

De ce nu a atras acest aeroport companii aeriene cu zboruri regulate în ultimii 30 de ani, deşi s-au realizat investiţii în moderni­zarea infrastructurii, în pistă şi inclusiv în terminal? Din 1993 când Tarom avea curse regulate aici, doar în 2014 s-au mai efectuat câteva zboruri de către compania aeriană a omului de afaceri Ovidiu Tender, care legau Tulcea de Bucureşti. Cu toate acestea, aero­por­tul continuă să aibă angajaţi, respectiv 48 de persoane lucrează aici.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO