Companii

Actionarul celei mai mari companii de leasing din Israel are in plan investitii de 80 mil. euro in reciclare

Actionarul celei mai mari companii de leasing din Israel are in plan investitii de 80 mil. euro in reciclare

Shlomo Schmeltzer spune ca principala activitate din Romania va ramane cea de rent-a-car si leasing operational full service

06.02.2007, 17:47 80

Shlomo Schmeltzer, presedintele grupului israelian Shlomo cu afaceri de peste 600 mil. euro anual, spune ca ar putea investi 80 mil. euro in construirea unui centru de reciclare a deseurilor petroliere.
Grupul israelian Shlomo este prezent in Romania cu activitati de leasing operational si rent-a-car prin Sixt New Kopel Group, dar si pe segmentul de proiecte de infrastructura prin compania Afcon Industries.
"In Romania exista multe fabrici poluante. Sa ne uitam in primul rand la rafinarii. Suntem interesati de construirea unui centru de reciclare la Ploiesti, insa pentru aceasta investitie de 70-80 de milioane de euro avem nevoie de aprobarea Guvernului", a declarat Shlomo Schmeltzer, presedintele grupului Shlomo.
Potrivit lui Schmeltzer, centrul de reciclare ar putea deservi companiile din industria petroliera de pe o raza de 50 de kilometri in jurul orasului Ploiesti, dat fiind ca capacitatea instalata de procesare a deseurilor ajunge pana la 50.000 de tone anual. Pentru arderea unei tone de deseuri petroliere in Germania, Franta sau alte tari din Occident costurile se ridica, potrivit informatiilor furnizate de reprezentantii companiei, la mai mult de 1.000 de euro.
"Planurile noastre sunt sa reducem substantial aceste costuri, pentru ca aici terenul este mult mai ieftin, la fel ca si forta de munca si resursele implicate. In primul rand insa, nu ne asteptam sa facem profit din primul an, pentru ca este vorba de un plan si o investitie pe termen lung", a adaugat Schmeltzer.
Daca acest proiect va lua fiinta dupa faze de prospectare, oficialii grupului Shlomo au declarat ca centre similare de reciclare pentru reziduuri petroliere ar putea fi construite si in alte orase precum Constanta. Pe de alta parte, Constanta, prin potentialul portului, a determinat grupul Schlomo sa evalueze posibilitatea realizarii unui centru logistic in Romania, dat fiind ca in Israel desfasoara si activitati de depozitare si transport de containere.
"Mai intai avem nevoie sa invatam mai mult despre piata de aici. Am analizat mai multe posibilitati, pentru ca portul de la Constanta va creste foarte mult in urmatorii ani. Nu stiu inca daca locatia centrului logistic va fi in Constanta, pentru ca depozitarea in perimetrul portului este scumpa", a spus Schmeltzer. Cea mai probabila locatie a unui centru logistic este in Popesti-Leordeni, unde grupul detine deja cateva terenuri. Reprezentantii companiei spun ca localitatea este cel mai propice punct de constructie si pentru ca este foarte aproape de Capitala, iar transportul marfurilor sau al materiilor prime catre clientii din Bucuresti sau din jur se poate face mai rapid.
Grupul Shlomo este prezent in Romania si prin Afcon Group, o companie specializata in proiecte de infrastructura, in principal in productia de sisteme electromecanice si de control, inclusiv instalarea si integrarea componentelor, echipamentelor electrice si de distributie.
"Afcon a terminat recent primul proiect de anvergura, la fabrica de procesare a laptelui a companiei Tnuva, unde a construit partea de retele electrice si echipamente de racire in cadrul unei investitii totale de aproximativ 50 de milioane de euro", a declarat Schmeltzer.
Grupul s-a aratat interesat si de o eventuala participare la constructia sau dezvoltarea aeroporturilor din Romania, mentionand ca la momentul actual participa la construirea infrastructurii de aeroporturi in Caraibe si Jamaica, dupa ce a finalizat constructia la aeroportul din Tel Aviv.
In Israel grupul detine si o divizie de constructie de nave maritime si o divizie de real estate. "Pentru noi este prea tarziu sa ne implicam in constructia de nave. Ne concentram acum in Romania pe partea de electromecanica, ecologie si real estate", a adaugat Schmeltzer.
Principala activitate din Romania va ramane insa activitatea de rent-a-car si leasing operational full service. Dupa estimarile companiei, piata rent-a-car va ajunge de la 1.500 de unitati pe an la circa 30.000 de unitati intr-un interval de 3 ani.
"Romanii vor intelege ca este nevoie de acest segment chiar daca acum nu este prea cerut. Turismul va contribui la acest lucru si stim ca in acest an pe perioada verii vor veni circa 100.000 de turisti israelieni pe litoralul romanesc, pentru ca in primul rand Romania este mai ieftina decat Turcia sau Croatia", este de parere Schmeltzer.
Pentru piata de leasing operational, reprezentantii companiei estimeaza potentialul de crestere pana la 50.000 de unitati in urmatorii trei ani chiar daca acum nivelul pietei se ridica la circa 3.500 de masini in leasing operational real cu externalizare full service, adica management integral de flota.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO