Companii

Accenture: Folosim portalurile de Internet pentru a angaja specialisti in outsourcing

Accenture: Folosim portalurile de Internet pentru a angaja specialisti in outsourcing

Alasdair Glen, seful operatiunilor Accenture in Romania: Cererea pe piata locala de outsourcing este puternica si, in functie de aceasta, ne vom extinde operatiunile in continuare. In urmatorii trei pana la cinci ani speram sa ajungem la un numar de 1.000 de angajati.

19.07.2006, 18:41 214

Compania americana de servicii de outsourcing Accenture va incepe sa functioneze efectiv pe piata locala in luna decembrie, spune Alasdair Glen, seful operatiunilor Accenture in Romania.
Accenture si-a anuntat intrarea pe piata romaneasca de externalizare printr-un centru de servicii de externalizare (BPO center) in Bucuresti in urma cu o saptamana. Compania va angaja cateva sute de specialisti in outsourcing in urmatoarele luni pentru a incepe sa opereze in luna decembrie a acestui an, spune Glen. Compania va deveni astfel unul dintre cei mai importanti investitori americani de pe piata romaneasca, din punctul de vedere al numarului de angajati.
"Cererea pe piata locala de outsourcing este puternica si, in functie de aceasta, ne vom extinde operatiunile in continuare", a declarat pentru Ziarul Financiar seful operatiunilor Accenture in Romania in primul sau interviu acordat presei romane.
Deocamdata, Accenture va opera in Bucuresti, urmand sa se extinda si in provincie in urmatorii ani, daca cererea pentru serviciile furnizate de companie va fi suficienta, a precizat Glen.
"In urmatorii trei pana la cinci ani speram sa ajungem la un numar de 1.000 de angajati. Pentru ca centrul din Romania este focalizat pe outsourcing (desi Accenture ofera in alte state si servicii de consultanta in management si solutii tehnologice, n.red.), marea majoritate a salariatilor vor ocupa pozitii din aceste domenii", a declarat Glen.
"In afara de servicii de externalizare a proceselor de afaceri, nu oferim servicii de consultanta in management sau alte servicii", spune Alasdair Glen. Doritorii de posturi in centrul Accenture trebuie sa fie specializati ori in finante si contabilitate, ori in administrarea sau recrutarea de resurse umane.
Cu 1.000 de salariati in urmatorii ani, Accenture va deveni astfel unul dintre cei mai mari investitori americani ca numar de angajati din Romania. In prezent, alti investitori americani importanti pe piata locala sunt producatorii de bauturi racoritoare Coca-Cola, cu circa 3.000 de angajati, Pepsi (cu 1.000 de angajati) si producatorul de carne de porc Smithfield (cu circa 1.200-1.300 de angajati).
Compania foloseste doua firme locale de recrutare a personalului, dar a ales sa isi caute angajatii si prin portalurile online specializate in recrutarea fortei de munca de pe piata locala. La nivel mondial, compania avea anul trecut peste 44.000 de angajati in 20 de tari, dar probabil ca numarul acestora va creste pana la 50.000 anul acesta, spune Glen, precizand ca se asteapta ca numarul de angajati Accenture din Romania sa creasca la fel de repede ca si la nivel mondial.
Toti angajatii Accenture vor trece printr-un program complex de training inainte de a incepe efectiv treaba. "Oferim oportunitati deosebite pentru cariera angajatilor nostri, in primul rand tot training-ul necesar", spune Glen. In cadrul procedurilor de training, unii angajati ar putea fi instruiti in celelalte centre regionale ale Accenture pentru a beneficia de experienta angajatilor cu vechime mai mare in companie, spune Glen.
Conform informatiilor de pe piata de recrutare, salariile de intrare intr-un astfel de business sunt de cateva sute de euro, iar in cazul pozitiilor de management ele pot ajunge la 5-6.000 de euro.
Intrebat daca se teme ca numarul specialistilor in acest domeniu este prea redus, Glen s-a aratat optimist si a raspuns: "Suntem siguri ca ii putem atrage in companie pe oamenii cu expertiza in acest domeniu".
Primul client al companiei va fi divizia de operatiuni internationale a grupului Unilever, operatiunile locale ale acestei companii nefiind inca afectate de externalizare. "Nu stim deocamdata cand anume vom incepe sa furnizam servicii si pentru divizia locala a Unilever", spune Glen. Cat despre restul clientilor, Accenture Romania nu poate preciza nimic din cauza clauzei de confidentialitate din contracte.
Angajarea a 1.000 de persoane necesita, conform specialistilor de pe piata de real estate, o suprafata totala de birouri de circa 8.000-10.000 de metri patrati. Deocamdata, Accenture a inchiriat 2.000 de metri patrati in Iride Business Park, un complex de cladiri de birouri din nordul Capitalei.
"Probabil ca intr-un an ne vom extinde peste posibilitatile acelui spatiu si vom cauta si alta locatie", a declarat Glen.
Pe piata locala exista putine companii care ofera servicii similare cu Accenture, dintre care cea mai mare companie este Genpact, firma indiana de BPO desprinsa din grupul General Electric. Genpact a intrat pe piata locala de outsourcing in august anul trecut, cu planuri de a angaja tot 1.000 de persoane, dar mai repede decat Accenture, adica pana la finele lui 2007, fata de termenul de 3-5 ani avansat de Accenture.
"In Romania sunt foarte putine companii care ofera astfel de servicii de BPO", a declarat Glen. In opinia sa, aceasta reflecta starea de subdezvoltare de pe aceasta piata.
Pentru ca este listata la bursa din New York, Accenture nu poate furniza informatii publice despre valoarea locala a operatiunilor sale.
"Nu putem oferi informatii sau estimari legate de cifra de afaceri si profit la nivel local", spune Glen. Compania a avut o cifra de afaceri de circa 12,5 miliarde de euro la nivel global in anul fiscal incheiat la 31 august 2005.
Accenture si-a inceput activitatea ca un departament specializat in cadrul companiei de consultanta Arthur Andersen, de care s-a despartit in 1989, devenind o firma independenta care activa in domeniul consultantei de management, fata de partea de audit si contabilitate specifica operatiunilor Arthur Andersen.
Desi in 1989 a inceput sa activeze sub numele Andersen Consulting, Accenture si-a luat denumirea actuala in 2001, exact in anul in care Arthur Andersen s-a prabusit din elita mondiala a celor mai mari companii de audit si consultanta din cauza scandalului Enron, pentru care Arthur Andersen erau auditori si consultanti.
"Accenture nu are in prezent nicio legatura cu Arthur Andersen sau cu operatiunile acesteia, din moment ce companiile s-au despartit in 1989", spune Glen. La vremea in care inca activa pe piata de consultanta si audit, Arthur Andersen a avut o subsidiara si in Romania, condusa de Viorel Bitu, actualmente managing partner la firma locala de consultanta Synergizer.
Intrebat daca Accenture este interesata sa recruteze personal si din randul fostilor angajati Arthur Andersen in Romania, Glen a raspuns ca Accenture nu are nicio politica specifica in acest sens si ca acestia nu vor fi contactati pentru a se alatura Accenture.


BPO - ce este si cum functioneaza?

Externalizarea proceselor de afaceri (BPO) reprezinta o practica folosita din ce in ce mai des de companii pentru a-si reduce costurile. De exemplu, o companie decide sa-si externalizeze serviciul de contabilitate si semneaza un contract cu un centru BPO. Prin contract, compania plateste un onorariu, iar angajatii centrului BPO sunt folositi periodic de companie ca proprii angajati pentru a derula activitatile specifice de contabilitate ale companiei.

Aceasta isi poate astfel inchide departamentul de contabilitate pentru a-si concentra activitatea asupra domeniului de baza (core business) si a-si reduce astfel din cheltuieli. Angajatii din centrul BPO vor face aceleasi operatiuni ca si contabilii companiei respective: bilanturi, calculul salariilor si alte operatiuni de acest fel.

Pentru multe companii, recurgerea la un centru BPO poate fi mai ieftin in termeni de costuri decat pastrarea propriului departament specializat. Pe de alta parte, centrul BPO poate deservi in acelasi timp mai multi clienti datorita numarului de angajati mai ridicat decat intr-un departament obisnuit de contabilitate.

Specializarea angajatilor din centrul BPO duce la obtinerea unui avantaj competitiv pe care multe companii nu il pot dezvolta folosind un departament propriu.

Si o parte din productie poate fi externalizata, nu doar un serviciu administrativ din cadrul companiei. O firma care produce sisteme informatice isi poate externaliza productia de monitoare, daca decide sa se concentreze pe productia de circuite integrate si considera ca este mai ieftin sa cumpere monitoarele din alta parte decat sa le construiasca singura.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO