Companii

Accenture a recrutat 200 de oameni si aduce un roman la sefia centrului de outsourcing

31.05.2007, 18:00 116

Compania americana de consultanta, solutii tehnologice si outsourcing Accenture a recrutat in cele peste 10 luni de prezenta pe piata locala aproximativ 200 de oameni, in conditiile in care anuntase in luna iulie a anului trecut ca intentioneaza sa ajunga la 1.000 de angajati in centrul de servicii de outsourcing din Bucuresti.
"Atingerea unui numar de 1.000 de angajati mi se pare posibila in conditiile in care avem nevoie de oameni pentru cresterea businessului. Pe de alta parte, acest lucru este realizabil si daca ne uitam la exemplul altor tari in care am deschis operatiuni", a declarat pentru ZF italianul Maurizio Barini, country manager al Accenture pentru Romania, care coordoneaza toate operatiunile americanilor pe piata locala.
Seful centrului de outsourcing BPO (Business Process Outsourcing) al Accenture Europa, Radomir Sabela, a adaugat ca in momentul in care compania stabileste o locatie pentru extindere, targetul este sa se ajunga la 2.000 de angajati. "Nu vream sa avem multe centre in care sa lucreze doar cate 200 de angajati", a spus el. Salariul pentru o pozitie de entry-level intr-un centru de BPO este de cateva sute de euro, ajungand pana la cateva mii de euro pentru pozitiile de management.
Englezul Alasdair Glen, care a condus operatiunile centrului de BPO din Pipera timp de aproape un an, va fi inlocuit incepand cu luna iunie de un roman. "Este o practica frecventa in companie ca dupa o anumita perioada de timp romanii sa ii inlocuiasca pe expati. Deocamdata nu putem face public numele noului manager al centrului de servicii", a declarat Glen, care se va intoarce, intr-o prima faza, la biroul din Londra al companiei.
Reprezentantii companiei au mai declarat ca demareaza pe piata romaneasca operatiuni integrate cu toate cele trei linii de business, respectiv consultanta in management, solutii tehnologice si outsourcing, in conditiile in care pana in prezent a functionat doar centrul de BPO.
Maurizio Barini explica de ce americanii au decis sa intre pe piata mai intai cu operatiunile de outsorcing. "A fost o decizie tactica. Pentru instalarea unui centru de BPO este nevoie de o perioada mai lunga de timp decat pentru consultanta sau tehnologie. De aceea am decis sa incepem cu outsourcing-ul", spune el.
Country managerul Accenture spune ca unul dintre modelele la care ar putea fi raportat businessul din Romania este cel din Cehia. "Acolo avem 2.000 de angajati, dintre care 1.500 lucreaza in centrul de BPO, 350, pentru clientii locali, iar restul au functii de suport. Este posibil sa repetam acest model in Romania", a explicat Barini. Cat priveste extinderea in provincie, reprezentantul Accenture spune ca nu extinde o astfel de varianta, dar ca pe termen scurt nu exista astfel de intentii.
In prezent, centrul de la Bucuresti ofera servicii in domenii ca finante si contabilitate, asigurari, HR sau aprovizionare. Compania are sase clienti locali, din domeniul telecomunicatiilor, finantelor, bunurilor de larg consum si energiei, dar furnizeaza servicii si pentru companii din strainatate. Accenture a inregistrat afaceri globale de 16,65 mld. euro la sfarsitul anului fiscal incheiat la sfarsitul lui august 2006.
Printre competitorii Accenture pe piata locala se numara Genpact (fosta divizie a General Electric, care a intrat pe piata locala in 2005), Wipro, Tata Consultancy Services. Genpact avea in luna martie 450 de angajati si estima dublarea numarului acestora pana la sfarsitul anului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO