Companii

2009 a fost primul an in care ne intrebam „cu cat o sa scada afacerile”

16.02.2010, 23:11 34

Dan Mircescu, proprietarul importatorului de tigle metalice cuacoperire de piatra naturala Final Distribution, mizeaza in acestan pe o crestere in volum a pietei de profil cu pana la 20%, dar inacelasi timp spune ca din a doua jumatate a anului vor apareafalimentele pe piata invelitorilor.

"In 2010 mizam pe o crestere a pietei de profil, trend care vafi vizibil abia din a doua jumatate a anului. In primele sase lunipiata va scadea, pe fondul crizei de constructii noi, dar apreciezca o sa recupereze si o sa revina pe plus din a doua parte aanului, cand conditiile economice se vor mai imbunatati. O opiniepersonala pentru 2010 este ca piata va atinge un volum de 300.000de metri patrati. De asemenea, conditiile din prima parte a anuluiar putea cauza falimenul unor jucatori din piata", a apreciatMircescu.

In 2009 piata de profil s-a ridicat la un volum de 250.000 mp sila o valoare de aproximativ 4 mil. euro, in timp ce piataacoperisurilor per ansamblu a inregistrat o scadere de pana la 40%.Segmentul de tigla cu acoperire de piatra reprezinta doar 3% dintotalul pietei de acoperisuri, insa ponderea lui este in cresterein ultimii ani. Tiglele metalice cu acoperire de piatra au preturimedii cuprinse intre 25 si 30 euro/mp in functie de profil, aproapedublu fata de tiglele metalice obisnuite.

Final Distribution a inregistrat anul trecut o cifra de afaceride 4,2 mil. euro, in scadere cu 25% fata de 2008. Profitulcompaniei a scazut, de asemenea, anul trecut, la 300.000 de euro,dupa ce in 2008 compania a raportat un profit de peste 500.000 deeuro. "In ultimii zece ani ne-am obisnuit numai cu cresteri, iar2009 a fost primul an in care toata lumea si-a pus intrebarea «cucat o sa scada afacerile». Pe parcurs insa fiecare companie s-aadaptat, iar 2009 pentru Final Distribution a fost un an bun, pesteasteptari, daca tinem cont de previziunile de la inceputul anului",a adaugat Mircescu.

Mircescu spune ca in acest an a dublat bugetul de marketing, la235.000 de euro, banii urmand sa fie folositi in campanii debranding si comunicare, pentru cresterea notorietatii produselor."Vom viza toate canalele media, in special cele on-line. Chiar dacasunt mai ieftine, se adreseaza mai mult segmentului nostru declienti", a continuat Mircescu, care spune ca firma pe care odetine are o cota de 85% din piata. Omul de afaceri nu a avansatinsa nicio estimare de buget pentru 2010. "Sectorul constructiiloreste afectat de sezonalitate, iar iarna din acest an a surprins pemulta lume. Abia dupa primul trimestru cred ca vom vedea reluareaactivitatilor de constructii."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO