Caută doar în titlu
Business Internaţional

Unul dintre cele mai mari staruri de pe YouTube şochează comunitatea cu un gest controversat

PewDiePie, cel mai faimos youtuber din întreaga lume, a decis să renunţe la o donaţie în valoare de 50.000 de dolari. Banii ar fi trebuit să ajungă către un grup care luptă împotriva urii şi discriminării faţă de evrei, scrie Business Insider.

Tânărul suedez a post joi un clip pe YouTube în care a anunţat anularea donaţiei şi în care a susţinut că grupul la care trebuia să ajungă banii nu este exact ceea ce pare. Totuşi, celebritatea nu a ales să păstreze definitiv banii în conturile sale şi a susţinut că donaţia se va îndrepta către altă organizaţie, al cărei scop rezonează cu idealurile sale.

Donaţia a fost anunţată miercuri, şi reprezenta modul în care Felix Kjellberg sau PewDiePie, aşa cum este cunoscut, încerca să demonteze acuzaţiile de rasisim şi antisemitism care i s-au adus de-a lungul timpului. Cu toate acestea, fanii săi nu au primit cu braţele deschise iniţiativa suedezului, mai ales pentru că organizaţia destinatară este face parte din cei care l-au etichetat pe youtuber drept rasist. Unii dintre fani chiar s-au grăbit să emită  anumite teorii  care să explice gestul suedezului. Conform ideilor şi ipotezelor care circulă în social-media, Kjellberg a fost şantajat de acel grup pentru a realiza donaţia.

„Am făcut greşeala de a alege o organizaţie care mi-a fost sugerată, în loc să aleg una al cărui obiectiv mă interesează”, a spus youtuberul.

PewDiePie a fost acuzat de mai multe ori de-a lungul celor aproape 10 ani de carieră ca youtuber că nu ratează nicio ocazie de  a face glume rasiste sau naziste. În 2017, 9 videoclipuri de pe canalul său de YouTube, au făcut obiectul unor cercetări, în urma cărora s-a descoperit că materialele conţin glume antisemite sau referinţe naziste.

După aceste concluzii, Disney a încheiat parteneriatul cu tânărul suedez, la cererea organizaţiei către care trebuia să ajungă recent cei 50.000 de dolari.

„PewDiePie are dreptul la opinie, dar Disney şi nicio altă companie nu ar trebui să susţină o astfel de atitudine” a declarat  Jonathan Greenblatt, CEO-ul organizaţiei, în 2017.

 
 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.