Business Internaţional

Tiffany readuce diamantele pe Wall Street

29.10.2007, 19:46 12

Luna aceasta, grupul Tiffany & Company a deschis o noua reprezentanta in inima districtului financiar din Manhattan, pe Wall Street, la numarul 37, scrie The New York Times. Magazinul se afla la numai cateva strazi distanta de bulevardul Broadway, unde in 1837 Charles Lewis Tiffany deschidea primul dintr-o serie de magazine de bijuterii de lux ce aveau sa-l faca celebru.
Noua reprezentanta a fost deschisa la parterul fostei banci Trust Company of America, o cladire de 25 de etaje, construita in 1907. Alegerea unei cladiri vechi, plina de istorie este o trimitere directa la radacinile ce leaga compania de zona respectiva.
Cu toate acestea, interiorul pavat cu marmura a fost transformat intr-o structura contemporana, stralucitoare, diferita de celelalte magazine Tiffany, de catre arhitectul George Yabu, director la firma canadiana Yabu Pushelberg.
Scopul schimbarii este atragerea de clienti tineri, bogati, care se stabilesc in zone bine cotate ca Chambers Street, dar si a turistilor instariti aflati in trecere prin New York.
"Trebuia sa atragem atentia asupra faptului ca am deschis magazinul intr-o zona selecta, dar si ca produsele noastre de foarte buna calitate sunt deopotriva moderne si sic. Avea nevoie de putin mai multa stralucire", a declarat George Yabu, a carui firma s-a ocupat si de renovarea sediului Tiffany de pe Fifth Avenue de acum sase ani, dar si de proiectarea hotelului W din Times Square.
Designerii Tiffany, impreuna cu Yabu si echipa sa, au cazut de acord ca aspectul modern este cea mai buna alegere pentru noul magazin de bijuterii. Piesa de rezistenta a designului au fost panourile despartitoare din sticla foarte fina, care pun in evidenta atat frumusetea diamantelor, cat si detaliile decorative ale cladirii.
Oficiul National de Protejare a Istoriei din New York nu a permis companiei sa aduca modificari in structura cladirii cu un interior de 1.000 de metri patrati, mai ales deoarece parterul si mezaninul sunt lucrate in stilul Beaux-Arts.
"A trebuit sa construim un spatiu de retail contemporan, care pune accentul pe produsele comercializate, respectand in acelasi timp arhitectura traditionala a cladirii", a afirmat Philip Bottega, vicepresedinte al departamentului de imobiliare la Tiffany & Company. Sticla este folosita in constructia vitrinelor, dar si pentru a separa punctele de vanzare a diferitelor tipuri de bijuterii.
Imediat la intrarea in magazin, clientii sunt intampinati de o statuie luminoasa, inalta de 20 de metri, construita din panouri suprapuse de plasa electrica cu mici cristale agatate de ea.
"Sticla este atat de eterica, incat da impresia ca nici nu e acolo. Este magica si de vis. Cu toate astea, prezenta ei defineste foarte frumos spatiul", afirma Yabu, care a proiectat standuri de moda pentru Carolina Herrera si Kate Spade.
Inginerul foloseste sticla pentru a delimita standurile unde se comercializeaza bijuterii pentru barbati, femei, inele de logodna, linii create de designeri de lux cum ar fi Elsa Peretti, Frank Gehry sau Paloma Picasso. Panourile din sticla dubla inalte de 3,5 metri formeaza mici separeuri in marea sala de la parterul cladirii. Intre cele doua straturi de sticla ale panourilor sunt inserate perpendicular forme geometrice din sticla tratata cu platina care dau mai multa stralucire intregii incaperi.
Din cauza unor masuri de pastrare a cladirii, reteaua electrica de pe tavan nu poate fi inlocuita. De aceea, sursele de iluminat au fost plasate alaturi de camerele de supraveghere, pe ramele din otel ale peretilor despartitori din sticla. Unele din becuri sunt indreptate in sus, pentru a accentua detaliile arhitecturale, iar altele, de forma tubulara umplute cu halogen, sunt indreptate spre casetele cu bijuterii.
La inceput, conducerea Tiffany a fost sceptica cu privire la impartirea spatiului in standuri. In cele din urma au cazut de acord cu echipa condusa de George Yabu, in speranta ca masura va diminua efectul de caverna impus de inaltimea mare a salonului principal. Peretii ofera de altfel si o mai mare intimitate clientilor. "Nu te mai simti atat de vulnerabil cand probezi o piesa scumpa", a adaugat Yabu.
Standurile delimitate de peretii din sticla reduc si efectul de sala mare si goala pe care parterul cladirii il oferea. In plus, prezenta peretilor directioneaza si ajuta la controlul traficului intre standuri. "Am incercat sa incetinim oamenii, sa le oferim posibilitatea de a alege daca sa intre sau nu intr-un stand, daca sa treaca repede in revista sau sa zaboveasca langa fiecare exponat. Va dura o vreme pana vizitatorii se vor obisnui cu amenajarea spatiului si va fi de fiecare data diferit."
Zona standurilor se extinde dincolo de culoarul principal al salii, spre colturile incaperii. Inelele de logodna cu diamante ocupa un loc privilegiat in spatele galeriei principale, in vreme ce bijuteriile din argint ocupa acelasi spatiu la mezanin.
Sectiunea bijuteriilor create de designeri celebri si cea destinata cadourilor sunt separate de bijuteriile din argint printr-o serie de panouri din sticla in forma de L, compuse din patrate din sticla alba si neagra. La capatul coridorului cu standuri de cadouri se afla o sala asemanatoare unui living. Cu draperii de catifea si mobila de Macassar inchisa la culoare, camera mai dispune de o oglinda cat intreg peretele, care permite admirarea bijuteriilor in mai multe tipuri de iluminatie.
Acelasi design cu catifea si mobila pretioasa se gaseste si in sala de conferinte de la mezanin, precum si in zona de relatii cu publicul de la parter.
Deoarece Oficiul pentru Protejarea Istoriei a permis taierea si modificarea balustradei ce duce spre mezanin, George Yabu a ales un model serpuit de scara, in forma literei "S", de-a lungul peretelui din spate al cladirii.
Tiffany este unul dintre primii retaileri high-end de bijuterii care deschid un magazin pe Wall Street. Demersul lor poate transforma celebrul bulevard intr-un coridor al retailului de lux. Conducerea magazinului este constienta ca Tiffany a dat startul unei mode a designului modernist pentru urmatorii veniti in zona.
"Au vrut sa stabileasca un standard atat de inalt, incat daca o firma rivala ar dori sa deschida o reprezentanta aici, va trebui sa munceasca din greu pentru a depasi ce am pregatit noi pentru clienti", a afirmat George Yabu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO