Business Internaţional

The Coca-Cola Company a fost desemnată cea bună companie angajatoare pentru startul în carieră

The Coca-Cola Company a fost desemnată cea bună...

Autor: Alexandru Nanu

02.12.2023, 18:36 190

Un studiu susţinut de filantropul american, Howard Schultz, a analizat traseele profesionale a milioane de angajaţi pentru a determina ce companii şi industrii investesc cel mai mult în forţa lor de muncă, informează Bloomberg.

American Opportunity Index de la Harvard Business School a măsurat modul în care milioane de lucrători s-au descurcat în cadrul companiilor, analizând angajările, salariile şi promovările, în special în rândul angajaţilor începători şi a celor mai puţin calificaţi. Urmărindu-le traiectoriile, analiza a determinat care companii plătesc salarii mai bune pentru lucrătorii cu roluri similare sau îşi promovează oamenii în modul cel mai echitabil.

Coca-Cola, care are peste 82.000 de angajaţi la nivel global, s-a clasat pe primul loc în clasamentul general datorită performanţelor de top în ceea ce priveşte salarizarea, angajările şi cultura corporativă. În acest caz, "cultura" include lucruri precum retenţia şi dacă liderii sunt găsiţi din interior. Lisa Chang, directorul global de personal al Coca-Cola, a declarat că societatea încurajează mobilitatea angajaţilor, permiţându-le acestora să se angajeze în misiuni pe termen scurt, adesea într-o altă unitate de afaceri sau în altă zonă geografică.

Care este diferenţa dintre Coca-Cola şi Pepsi? Pentru cei care îşi caută un loc de muncă: Coca-Cola Co. oferă cea mai bună mobilitate în carieră dintre cei aproape 400 de mari angajatori, conform unei noi analize de cinci ani a 4,7 milioane de lucrători. Rivalul PepsiCo Inc. s-a clasat pe locul 19 pe aceeaşi listă.

De asemenea, în top 10 se află producătorul de dulciuri JM Smucker Co., gigantul tehnologic Meta Platforms Inc. şi retailerul Costco Wholesale Corp.

Anul trecut, AT&T Corp. a ocupat primul loc pe listă, dar anul acesta s-a clasat pe locul 64. Niciuna dintre companiile aflate în top 10 în 2022 nu a rămas acolo în acest an, ceea ce se datorează parţial adăugării mai multor companii şi unor noi parametri, cum ar fi creşterea salariilor şi paritatea de gen.

Clasamentul face unele comparaţii revelatoare între companii şi industrii. Costco, de exemplu, are cu 42% mai multe şanse de a-şi păstra angajaţii pe o perioadă de trei ani decât retailerul rival Target Corp. în timp ce Microsoft Corp. are cu 20% mai multe şanse de a-şi păstra personalul pe o perioadă de trei ani decât Oracle Corp. Companiile aeriene au unele dintre cele mai slabe rate de egalitate între femei şi bărbaţi, în timp ce băncile şi firmele de telecomunicaţii sunt bune la promovarea internă. Retailerii excelează la angajarea de persoane fără diplome sau experienţă, dar firmele de tehnologie sunt greu de pătruns fără astfel de calificări

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO