Business Internaţional

Tensiunile geopolitice se reflecta in atitudinea consumatorilor

03.04.2003, 00:00 22

Consumatorii americani isi inaspresc atitudinea fata de produsele si companiile din Franta si Germania din cauza opozitiei exprimate de aceste tari fata de campania din Irak. Un studiu in randul a numai 1000 de americani realizat in primele zile dupa inceperea razboiului indica faptul ca doua treimi din acestia se pronuntau intr-o masura mai mare sau mai mica impotriva companiilor franceze si a produselor acestora comparativ cu perioada dinaintea acumularii tensiunilor geopolitice.
Aproape jumatate din americanii in cauza au declarat ca vor incerca probabil sa cumpere substitute ale produselor fabricate in Franta, iar 29% au spus ca ar putea "boicota sau evita" sa cumpere produsele frantuzesti.
Referitor la produsele companiilor germane, 52% din cei intervievati au declarat ca vor cumpara mai putine astfel de produse, 47% au declarat ca vor incerca produse similare fabricate de companii din alte tari, 19% spunand ca ar putea boicota produsele germane.
Cei intervievati de compania Wirthlin Worldwide and Fleishman-Hillard au dat dovada de o atitudine echivoca relativ la produsele din Canada, tara care se opune de asemenea campaniei conduse de Statele Unite in Orientul Mijlociu, fiind in schimb mai entuziasti fata de produsele fabricate de tarile aliate ale Statelor Unite, cum ar fi Marea Britanie si Spania. Din ce in ce mai multe persoane au inceput sa vorbeasca despre boicotarea produselor franceze sau germane dupa inceperea razboiului, insa nu exista dovezi concludente legate de impactul unor astfel de initiative.
Angajatii barului The Whip din Stowe, Vermont spun ca unii clienti au refuzat in ultima perioada vinul frantuzesc, insa restaurantul Mes Amis din aceeasi statiune era plin, infirmand unele relatari care sustineau contrariul.
Un numar de 60 de membri ai Camerei Reprezentantilor din Statele Unite i-au scris secretarului apararii, Donald Rumsfeld, cerandu-i sa anuleze un contract cu Sodexho din Franta, ce furnizeaza produse alimentare Marinei americane. Totusi, conform unor rapoarte aparute recent, contractul, in valoare de 881 de milioane de dolari, va fi mentinut.
Una dintre probleme este faptul ca exista confuzie in randul consumatorilor americani in legatura cu nationalitatea producatorilor. Astfel, de exemplu, multi au considerat berea Heineken drept o marca germana, si nu olandeza.
Dee Alsop, directorul executiv al Wirthlin, a declarat ca va fi efectuat un nou studiu care sa arate daca au existat boicoturi reale ale produselor franceze si germane.
catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO