Business Internaţional

Tendinţe în America: consumatorii ies din malluri şi preferă retailul, iar roboţii îşi găsesc de muncă în număr tot mai mare în uzinele auto

Tendinţe în America: consumatorii ies din malluri şi...

Autor: Catalina Apostoiu

17.01.2024, 00:06 1132

În SUA, lanţurile naţionale îşi accelerează exitul din malluri şi se îndreaptă către alte forme de locaţii de retail, semnalând noi probleme pen­tru malluri în condiţiile în care consuma­torii dau dovadă de o prefe­rinţă în creştere pentru experienţe mai scurte, mai convenabile de shopping, scrie The Wall Street Journal.

Magazinele de bijuterii, de încăl­ţă­minte şi alţi retaileri specializaţi se numără printre operatorii care fac această schimbare, indicând că vor continua să deschidă unităţi în alte locaţii decât mallurile după ce au descoperit că acestea performează mai bine şi aduc costuri mai mici.

Traficul de vizitatori din mallurile americane a scăzut cu 4% în medie în 2023 faţă de 2022 şi cu aproximativ 12% faţă de 2019.

Datele privind vânzările online ajută de asemenea retailerii să iden­tifice locaţii pentru magazine de succes cu o acurateţe mai mare decât în trecut. Tot în America, producă­torii de maşini privesc către un vechi prieten pentru a-şi compensa cos­turile în creştere legate de forţa de muncă: roboţii.

De decenii întregi companiile auto şi-au crescut gradul de automa­tizare din uzine. Acum, executivii din sector privesc şi mai îndeaproape această abordare în faţa unor costuri din ce în ce mai mari cu forţa de muncă şi pentru a profita de pe urma unor tehnologii mai sofisticate.

Concurenţa venită din partea unor relativi nou veniţi ca Tesla, care este mai agresivă în a apela la tehnologie, împinge de asemenea constructorii auto mai tradiţionali în această direcţie.

Deşi constructorii auto merg în direcţia automatizării de ceva vreme, costurile în creştere cu forţa de muncă sunt cele care vor accelera adoptarea unor astfel de tehnologii, arată Laurie Harbour, preşedintă a firmei de consultanţă în producţie Harbour Results.

„Automatizarea este viitorul. Mai mult ca oricând“, subliniază aceasta.

Industria auto este un consuma­tor de top de roboţi, potrivit Federa­ţiei Internaţionale de Robotică. Industria auto globală a instalat 136.000 de noi unităţi robotice industriale în 2022, pe locul doi după industria de electronice.

Părerile sunt împărţite însă cu privire la amploarea pe care o va lua automatizarea industriei auto în următorul deceniu şi mulţi analişti remarcă faptul că alte strategii pot aduce reduceri mai semnificative de costuri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO