Business Internaţional

Strategie cu parfum de femeie la Nike

17.05.2005, 19:47 63

Nike a abordat o noua strategie de marketing prin care spera sa cucereasca piata produselor sportive pentru femei, scrie The New York Times.

Compania a inceput sa trimita cataloage prin posta in care prezinta noua linie de vestimentatie pentru femei, comercializata sub marca Nikewomen. In plus, a lansat un nou site, nikewomen.com, in care sunt scoase in evidenta hainele din noua colectie.

Darcy Winslow, care a fost numita recent managerul general al diviziei fitness sports a Nike, sustine ca noua strategie recunoaste ca orele de fitness au acelasi impact ca si basketul si ca exista un numar mare de femei care poarta haine sport chiar si in afara salilor de gimnastica.

Nike si-a perfectionat tehnicile de vanzare pe parcursul a trei decenii, in care produsele au fost promovate cu ajutorul starurilor din industria sportului.

Dar, in timp ce barbatii isi doresc sa fie asemeni idolilor lor, femeile sunt mai putin atrase de spoturile create in jurul eroilor, in ciuda contractelor scumpe incheiate cu Mia Hamm si Serena Williams.

Nike nu a pornit singur pe aceasta cale. Drumul a fost pavat de contractul dintre Adidas Salomon si Stella McCartney. Designerul a realizat o linie de haine sport care pot fi cu usurinta purtate si pentru activitatile cotidiene. Reebok International a ales-o pe actrita Christina Ricci pentru a fi modelul noii colectii.

John J. Shanley, analist la Susquehanna Financial Group crede ca vanzarile Nike au fost adesea devansate de cele ale unor competitori mai mici, care au realizat haine sport moderne pentru femei.

"Pentru Nike situatia este mai dificila decat pentru Reebok sau Adidas, din cauza trecutului lor", spune el. "Marca a fost intotdeauna asociata cu sportul si performanta sportiva", a continuat acesta.

Pentru anul fiscal care s-a incheiat pe 31 mai 2004, vanzarile de haine sport, atat pentru barbati cat si pentru femei, au crescut cu 6 procente in Statele Unite, la 1,4 miliarde de dolari (1,1 miliarde de euro), in timp ce pentru pantofii sport cresterea a fost de 2%, la 3,07 miliarde de dolari (2,43 miliarde de euro), se precizeaza in rapoartele companiei. cristina.marina@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO