Business Internaţional

Ştiri pe scurt din business internaţional

Foto Shutterstock

Autor: Bogdan Cojocaru, Anca Dumitrescu

18.09.2013, 20:07 43

Polonia. Valoarea exporturilor poloneze a urcat la echivalentul a 46,1% din PIB anul trecut, de la 45,1% din PIB în 2011 şi 27% din PIB în 2001, semn că exporturile devin cel mai puternic motor de creştere al celei mai mari economii est-europene, scrie Warsaw Business Journal. Cifrele au fost prezentate de Ministerul Economiei. Datele arată, de asemenea, că exporturile de anul trecut sunt cu aproape 5% mai mari decât cele din anul anterior, în timp ce importurile au avansat cu doar 1%, ceea ce s-a reflectat într-o balanţă comercială mai echilibrată. Cel mai mult au crescut exporturile de alimente, cu 17,5%. Bogdan Cojocaru

Bulgaria. Producătorul francez de piese auto Montupet a majorat cu 50% capacitatea de producţie la uzina pe care o are în oraşul bulgar Ruse, scrie Novinite. Fabrica a inaugurat recent o nouă hală, de 10.000 de mp, extinzându-şi astfel suprafaţa totală ocupată la 30.000 de mp, spune Michael Bryson, directorul general al subsidiarei bulgare a Montupet. Uzina va efectua 300 de noi angajări, majorându-şi astfel personalul la 1.000 de persoane. Bryson a notat că firma franceză a investit până în prezent între 3 şi 4 milioane de euro în facilităţile de la Ruse, iar totalul va depăşi 100 de milioane de euro, suma incluzând echipamentele pentru noua hală. „Investitorii care se bazează pe resursele umane şi pe înalta tehnologie ar trebui să accepte sprijinul municipalităţilor locale şi al statului. Din acest motiv noi avem succes“, a precizat directorul. El a atras atenţia asupra investiţiilor făcute de companie în pregătirea personalului, adăugând că ponderea managerilor francezi s-a redus de la 80% la mai puţin de 25% în ultimii cinci ani. Bogdan Cojocaru

Ungaria. Partidul de guvernământ din Ungaria, Fidesz, şi-a păstrat în septembrie avansul uriaş avut în faţa opoziţiei în sondajele de opinie, scrie Portfolio.hu, care citează date publicate de Ipsos. Astfel, Fidesz are în septembrie o rată de aprobare de 27%, cu un punct procentual mai mult decât în luna anterioară, în timp ce socialiştii au un scor de 14%, cu un punct procentual mai puţin. Pentru partidul de extremă dreapta Jobbik, rata de aprobare este de 6%, în declin cu două puncte. Sondajele au stabilit, de asemenea, că 45% din alegători sunt indecişi, faţă de 43% în august. În rândurile electoratului decis, Fidesz conduce cu un scor de 50%. Jobbik ar fi votat de doar 25% dintre alegători. Bogdan Cojocaru
 

Italia. Fiat va lansa în următorii doi ani cinci noi modele sub brand propriu, din care patru în gama 500, a declarat miercuri Alfredo Altavilla, director operaţional pentru activităţile europene ale grupului auto italian, scrie MarketWatch. Altavilla a arătat într-un interviu acordat publicaţiei Corriere della Sera că Fiat va introduce patru modele în gama 500 şi unul în gama Panda. În prezent, pe piaţă există modelul de oraş 500 şi un autoturism de familie, 500L. Cele două modele sunt comercializare la preţuri premium, grupul dorind să poziţioneze brandul la nivelul superior al pieţei autoturismelor de serie. „Strategia noastră este inspirată de modelul nostru simbol“, a spus Altavilla, referindu-se la modelul de oraş 500, care reprezintă perioada de redresare a economiei Italiei de după Al Doilea Război Mondial. Între cele patru modele din gama 500 se vor afla o versiune îmbunătăţită a actualului autoturism de oraş şi un vehicul sport utilitar, a spus o sursă apropiată situaţiei. Anca Dumitrescu

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.09.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO