Business Internaţional

Ştiri pe scurt business internaţional

Ştiri pe scurt business internaţional

Foto Shutterstock

Rata şomajului din Portugalia a atins 14,9% în primul trimestru, comparativ cu 14% în ultimele trei luni ale anului trecut, chiar dacă recesiunea s-a atenuat, ceea ce ilustrează dificultăţile de revenire la creştere economică în paralel cu aplicarea programului de austeritate, scrie Thomson Reuters. Şomajul în rândul tinerilor s-a agravat de la 35,4% la 36,2%, fiind totuşi sub nivelul de 50% din Grecia şi Spania, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică din Portugalia.

Spania are dificultăţi de finanţare din cauza creşterii costurilor împrumuturilor, a declarat ieri premierul Mariano Rajoy, ceea ce scoate în evidenţă impactul tot mai mare al crizei din zona euro, amplificată de blocajul politic din Grecia, scrie Thomson Reuters. "Este o situaţie dificilă şi complicată. Primele de risc au crescut foarte mult, astfel că este dificil să te finanţezi la un preţ rezonabil", a declarat Rajoy pe holurile Parlamentului de la Madrid. Spania se va confrunta cu preţuri "astronomice" de finanţare, dacă nu va reduce deficitul, a afirmat mai târziu premierul, în timpul unei dezbateri parlamentare săptămânale.

Inflaţia anuală din zona euro a scăzut în aprilie la 2,6% de la 2,7% în martie, dar se menţine la niveluri relativ ridicate în contextul declinului economic remarcat în Europa pe fondul crizei datoriilor de stat şi măsurilor de austeritate, care afectează cererea în special în rândul populaţiei. Ţinta de inflaţie a Băncii Centrale Europene este de sub, dar aproape de 2%, iar instituţia a indicat în ultima perioadă că va respecta mandatul de stabilitate a preţurilor ca principal obiectiv.

Constructorul auto american General Motors (GM) va renunţa la publicitatea pe Facebook, a declarat pentru Thomson Reuters o sursă apropiată situaţiei, care a indicat că grupul consideră că spoturile publicitare distribuite pe reţeaua de socializare au un impact redus asupra consumatorilor. Decizia GM, al treilea advertiser din SUA după bugetul alocat publicităţii, marchează primul eşec vizibil al strategiei Facebook şi subliniază temerile privind eficacitatea reclamelor afişate pe reţeaua de socializare în comparaţie cu mediile obişnuite de transmitere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO