Business Internaţional

Stella McCartney accepta provocarea

06.05.2005, 20:31 17

Stella McCartney sustinea ca gama sa de produse Adidas va putea sa satisfaca in continuare nevoile unui sportiv serios. In momentul in care noua colectie de articole sportive realizata de Stella McCartney in colaborare cu Adidas a fost lansata, designerul se afla intr-o stare exuberanta, scrie Financial Times. "Singurul motiv pentru care am facut acest lucru este pentru ca eu cred ca actuala oferta este o insulta pentru femei", spune McCartney, care este cunoscuta si respectata pentru modul in care a combinat o cariera de succes in moda cu propriile principii etice. Compania sa, fondata in aprilie 2001 si detinuta de Gucci, a raportat o cifra de afaceri de 30 de milioane de euro in 2003. Ea este un vegetarian convins si nu ar lucra pentru nimic in lume cu piele naturala. Proiectul McCartney/Adidas a reusit sa transforme articolele sportive intr-un accesoriu la moda. Produsele nu sunt doar simple haine la moda, care in momentul in care iesi pe o partie de ski se imbiba cu apa. Designerul a cerut parerea sportivelor in momentul in care a realizat hainele. Ea considera ca avantajele colaborarii cu o companie cu experienta in domeniu sunt evidente. In calitate de designer de moda, "poti realiza o varianta a hainelor, dar nu cred ca sunt reale. Aici intervin oamenii din industria sportului, care au fabrici speciale si stiu foarte bine ce este de facut", spune McCartney. "Oamenii de moda nu au acces la astfel de echipamente. In momentul in care un designer ar incerca sa realizeze un articol sportiv, acesta ar fi doar o versiune nereusita a originalului. Trebuie sa colaborezi cu expertii, pentru ca ei fac asta de ani intregi si se pricep cel mai bine. Noi nu avem acces la fabricile din China, unde multe dintre aceste articole sunt produse cu costuri minime", crede McCartney. Noua colectie, numita Adidas by Stella McCartney, ofera o gama completa de articole sportive, imbogatite cu detalii care le individualizeaza, precum materialele Clima365 Technology. In urmatoarea colectie de primavara vor fi disponibile haine pentru yoga, atletism, gimnastica sau inot. Ceea ce va atrage consumatorul va fi paleta de culori pastelate, care variaza de la roz la bej si verde. Totusi aceasta nu este prima colaborare dintre o companie de articole sportive si un designer de moda. Puma a lucrat cu Jil Sander si Neil Barrett, iar Converse a avut o colaborare cu John Varvator, Fred Perry s-a asociat cu Comme des GarÂ?ons, iar Vans cu Marc Jacobs. Totusi, de ce a ales Stella McCartney Adidas? "Am considerat ca Adidas are o reputatie buna, ca este o companie valoroasa si ca are un sistem de valori puternic", spune creatoarea. Colaborarea a fost bine primita, colectia de primavara-vara avand mare succes in randul consumatorilor. In Europa se afla pe primul loc la vanzari, la Paris colectia aducand 10% din totalul incasarilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO