Caută doar în titlu
Business Internaţional

Ce spun analiştii de pe Wall Street despre proiectul dedicat maşinilor autonome lansat de Apple: Compania poate fi mai bine poziţionată decât producătorii auto de azi şi are toate resursele necesare pentru a-şi atinge obiectivul

Apple a declarat săptămâna aceasta că va lansa până în 2024 prima maşină autonomă din istoria companiei, eforturile încadrându-se într-un proiect cunoscut drept „Project Titan”.

Construirea unei maşini electrice (EV) de la zero reprezintă un obiectiv extrem de ambiţios, însă analiştii din cadrul băncilor Morgan Stanley şi RBC Capital Markets sunt de părere că multinaţionala americană are suficient de multe resurse pentru a deveni un jucător stabil al pieţei auto, scrie Business Insider.

Pentru început, brandul puternic al companiei va face din lansare un eveniment de neratat pentru jurnalişti şi fanii industriei de automobile, avantaj ce nu putea fi reprodus de startup-uri precum Rivian, Fisker şi Lucid – firme care vor replica cu greu rezultatele înregistrate de Tesla –, spune Joseph Spak, membru RBC Capital.

În plus, gigantul din Silicon Valley deţine suficient de mult capital pentru a-şi propune o astfel de misiune şi nu întâmpină probleme cu privire la atragerea marilor talente din SUA şi alte ţări: Apple deţine una dintre cele mai mari cantităţi de bani cash din Statele Unite, mai precis 191 de miliarde de dolari la sfârşitul lunii septembrie. Pentru a pune în context suma, Rivian – startup EV susţinut de Amazon – a atras investiţii de 6 miliarde de dolari până acum.

Adam Jonas, membru în cadrul Morgan Stanley, spune că Apple beneficiază de pe urma „unui ecosistem bogat care alimentează veniturile generate de servicii şi abonamente”.

Divizia de servicii, incluzând aici Apple TV, Apple Music, App Store şi iCloud, a obţinut rezultate spectaculoase în ultimii ani, iar experţii cred că atenţia de care se bucură software-urile va continua să crească în viitorul apropiat.

Totuşi, cei doi analişti sunt de părere că succesul companiei în industria auto va depinde de parteneriatele privind construcţia propriu-zisă a vehiculelor.

„Referitor la Tesla, am crezut pentru o perioadă bună de timp că un jucător din industria tech precum Apple (care lucrează cu unul dintre cei mai mari producători de electronice din lume – Foxconn) reprezintă un competitor mai periculos decât firmele consacrate şi producătorii de componente originale (OEM – Original Equipment Manufacturer). Apple poate fi mai bine poziţionată în dezvoltarea unui nou set de inovaţii decât companiile auto de azi”, spun analiştii de la Morgan Stanley.

 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.