Business Internaţional

Sponsorii încep să fugă de naţionala Franţei

Sponsorii încep să fugă de naţionala Franţei
22.06.2010, 23:08 23

Prestaţia slabă din primele două meciuri de la CampionatulMondial şi scandalurile din sânul echipei Franţei îi fac pesponsorii care plătesc bani grei să se dezică de Thierry Henry şicompania. Crédit Agricole, una dintre cele mai puternice bănci franceze, a decis să pună capăt maidevreme unei campanii publicitare din cauza "controverselor careînconjoară în prezent echipa naţională", scrie The Wall StreetJournal. Criza prin care trece echipa Franţei şi comportamentuljucătorilor, care au intrat în grevă şi au refuzat să se maiantreneze pentru o zi după ce Nicolas Anelka a fost eliminat dinlot, le-a atras o avalanşă de critici în Hexagon. Ministrul definanţe Christine Lagarde s-a declarat "consternată" de atitudineajucătorilor francezi. Sponsorizările şi drepturile de televizareaduc anual naţionalei Franţei venituri de 70 de milioane de euro,conform cotidianului francez Les Echos. Principalii sponsori aiechipei sunt: Carrefour, GDF Suez, Crédit Agricole, compania detelecomunicaţii SFR şi Adidas.

Meciul zilei: Ghana - Germania

Germania, cea mai puternică economie europeană, cu un PIB de2.380 de miliarde de euro, dă piept în această seară cu una dintrecele mai sărace echipe prezente la Campionatul Mondial, Ghana (PIBde 11 miliarde de euro). Dar, deşi sunt în ligi total diferite dinpunct de vedere economic, Ghana este liderul grupei D după primeledouă meciuri, având 4 puncte, fiind urmată de Germania şi Serbia cucâte 3 puncte. Germania este cel mai mare partener comercial alRomâniei, importurile din Germania ridicându-se la 6,7 miliarde deeuro anul trecut, adică 17,3% din total. Exporturile către nemţis-au ridicat la 5,4 mld. euro. Germania a pierdut anul trecuttitlul de cel mai mare exportator din lume în favoarea Chinei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO