Business Internaţional

Sefii Chrysler contureaza planul de restructurare a companiei

22.10.2007, 14:48 15

Bordul masinii si interiorul sunt facute dintr-un material plastic pe care multi clienti il considera ieftin, in special in comparatie cu interioarele imbunatatite ale masinilor rivalilor de la General Motors si Ford, scrie cotidianul The Wall Street Journal.
Evaluarea modelului face parte dintr-o analiza a intregii linii de productie condusa de Press si de catre directorul executiv Bob Nardelli, cei doi dorind sa reduca marimea companiei, dar sa o faca mai profitabila. Aceasta este prima miscare majora de cand Chrysler a fost preluat de catre fondul de investitii Cerberus Capital Management in aceasta vara.
Chrysler va renunta la cateva dintre modelele sale si pe viitor este posibil ca si alte modele sa fie scoase din productie sau modificate, printre acestea numarandu-se si Sebring. Modele vizate sunt: Chrysler Pacifica, Dodge Magnum, precum si modelul PT Cruiser.
Press a dezvaluit planul sau intr-o intalnire cu dealarii din Las Vegas. A dezvaluit de asemenea planurile companiei de a adauga masinilor si camioanelor sale motoare diesel si hibride. Aceste decizii vor ajuta compania sa se adreseze clientilor care de obicei recurg la marcile asiatice, precum Toyota.
Press si Nardelli cauta de asemenea metode de a creste eforturile pentru reducerea numarului de distribuitori ai Chrysler. Dupa ani de zile in care pretul actiunilor a scazut, Chrysler, precum GM sau Ford, a ramas cu mai multi distribuitori decat are nevoie.
Multi dintre acestia au ajuns sa concureze intre ei si se chinuiesc sa faca bani. Numarul mare de distribuitori ocupa o cota mai mare de piata si incurajeaza reducerile puternice, ceea ce scade valoarea vanzarilor vehiculelor Chrysler.
Restructurand atat linia de productie, cat si reteaua de distributie, Nardelli si Press cauta sa faca din Chrysler ceea ce a reusit fostul angajator al lui Press, Toyota Motor, care are o linie de productie eficienta si un numar relativ mic si foarte profitabil de distribuitori, fiecare vanzand un volum mare de masini si camioane.
"Avem doua sau trei vehicule care sunt adresate aceluiasi segment de piata sau aceluiasi client si astfel concureaza una cu cealalta," le-a spus Press jurnalistilor la intalnirea din Las Vegas. "Nu este eficient."
Planul vine intr-o perioada destul de grea pentru producatorii auto din America. Dupa un timp indelungat in care vanzarile din industrie au depasit 17 milioane de masini, piata s-a stabilizat anul acesta, in special din cauza caderii sectorului imobiliar din SUA. Producatorii asteapta acum vanzari de circa 16,3 milioane de masini si camioane pentru 2007. Cativa analisti spun ca producatorii auto sunt ingrijorati ca vanzarile vor scadea in 2008 sub 16 milioane pentru prima data din 1998 incoace.
Un an mai slab ar putea aduce probleme producatorilor Chrysler, GM si Ford, deoarece toti trei trebuie sa-si finanteze eforturile de revenire.
"Probabil vom fi martorii unei situatii in care vor exista cateva inchideri de uzine in pimul trimestru al anului viior si probabil si in al doilea trimestru, pentru a fi siguri ca investitiile nu vor suferi", a spus Erich Merkle, analist la IRN, o companie de analiza si previziune din Grand Rapids, Michigan. IRN prevede vanzari de 15,6 milioane de masini usoare in 2008.
Ca parte a unei incercari de a repune pe picioare producatorul auto a fostului director executiv al Chrysler, Dieter Zetsche, compania a lansat noi modele, multe dintre acestea distindandu-se doar in exterior.
Sebring este de fapt aceeasi masina cu Dodge Avenger. Jeep Grand Cherokee, Dodge Durango si Jeep Commander sunt toate SUV-uri de aceleasi dimensiuni.
Majoritatea modelelor la care Chrysler doreste sa renunte in viitorul apropiat, printre care si Paficica si Magnum, au avut de-a face cu scaderi serioase ale vanzarilor. Alte modele vor fi produse in continuare, dar vor suferi modificari majore. Sebring face parte din a doua categorie.
Chrysler renunta de asemenea la cateva modele care nici macar nu au ajuns pe piata, ca parte a efortului de a se incadra in capitalul scazut. O masina sport de dimensiuni medii, numita JZ, nu va ajunge mai departe de plansele designerilor.
Chrysler inca are semne de intrebare asupra viitorului unor anumite modele, printre care Jeep-ul de dimensiuni mici Compass. Compass nu a avut vanzari mari in State, dar s-a descurcat mai bine in Europa si pe alte piete externe.
Reducerea liniei de productie ar putea ajuta Chrysler sa reduca numarul distribuitorilor care nu au avut o evolutie foarte buna.
Cu mai putine modele in vanzare, anumiti distribuitori ar putea fuziona.
In ultimele luni, Chrysler a pus presiune pe disitribuitorii care nu au adus venituri sa vanda sau sa iasa din afacere.
In Las Vegas, Press le-a spus distribuitorilor ca Chrysler doreste sa-si consolideze reteaua de distribuitori, dar ca nu este inca sigur cum va realiza acest lucru.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO