Business Internaţional

Sectorul de travel riscă să aibă parte de un duş rece după vara fierbinte

Sectorul de travel riscă să aibă parte de un duş rece...

Autor: Catalina Apostoiu

02.10.2023, 00:05 544

Industria de travel a cules roa­dele unui sezon estival frenetic, com­paniile aeriene raportând profituri record şi hotelurile de ambele părţi ale Atlanticului revenind la gradele de ocupare de dinaintea pandemiei.

Acum însă, acesta se află în faţa unei ierni incerte şi întrebării dacă cererea insaţiabilă de vacanţe mai poa­te rezista în faţa inflaţiei persis­tent de ridicate şi stagnării econo­mice sau dacă bula postpandemică este pe cale să se spargă, scrie Financial Times.

Majoritatea executivilor, în spe­cial din Europa, sunt încrezători că cheltuielile consumatorilor pe călăto­rii par imune la criza costurilor de trai, însă de cealaltă parte a Atlan­ticului au început să apară primele semne de slăbire a cererii.

În condiţiile în care călătoriile in­terne din SUA au fost unul din pri­me­le segmente ale industriei de tra­vel care şi-au revenit în timpul pan­demiei, există temeri că încetinirea înregistrată acum ar putea fi un a­vertisment timpuriu că dorinţa oa­menilor de a călători începe să scadă.

În Europa, Michael O’Leary, CEO al celei mai mari companii ae­ri­e­ne a continentului, Ryanair, rămâne „prudent“ în pofida rezervărilor solide pentru iarnă. „Sunt îngrijorat cu privire la starea încrederii con­sumatorilor… dobânzile sunt mai mari, ratele creditelor ipotecare şi preţurile energiei sunt ridicate“, a declarat acesta.

Sebastien Bazin, CEO al gigan­tu­lui Accor din domeniul hotelier, este de acord că industria se va confrunta cu o putere de pricing în scădere.

Totuşi, Dana Dunne, CEO al eDreams ODIGEO, una dintre cele mai mari agenţii online de travel, consideră că discuţiile privind o bulă a sectorului care s-ar putea sparge sunt nepotrivite.

Acesta arată că industria a re­venit la „modelele normale de tra­vel“, fără niciun semn de prăbuşire a cererii.

Revenirea turiştilor chinezi în destinaţii externe ar trebui de ase­menea să dea un impuls bine-venit sectorului de travel.

Viitorul călătoriilor de agrement este îndeosebi important din cauza semnelor de întrebare privitoare la segmentul de corporate travel, care se redresează mai lent.

Industria aeriană este în mod tipic văzută ca fiind una ciclică şi expusă economiei mondiale, iar investitorii nu cred în povestea redresării acesteia, preţurile acţiunilor majorităţii companiilor aeriene situându-se în continuare sub nivelurile pre-pandemice.

Şi totuşi, Dana Dunne crede că investitorii greşesc în a lega soarta industriei de economia mondială.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO