Business Internaţional

Scandal imens la Campionatul Mondial pentru publicitate mascată

FOTO: Reuters
16.06.2010, 23:07 44

FIFA, organismul ce guvernează lumea fotbalului, a reţinutîntr-un birou din Africa de Sud un grup de peste 30 de femei,suspectate de publicitate mascată, pentru că au apărut la meciulOlanda-Danemarca din cadrul Campionatului Mondial de Fotbal purtândcostume portocalii create de o firmă de bere din Olanda, scrie TheAssociated Press.

Chiar dacă evenimentul a ţinut FIFA în corzi, producătorulolandez de bere Bavaria a reuşit să obţină ceea ce îşi propusese, adeclarat John Sweeney, şeful Catedrei de publicitate din cadrulşcolii de jurnalism de la Universitatea din Carolina de Nord.."Aceasta este publicitatea gratuită pe care o voiau. În cazul FIFAînsă există o atitudine de paranoia cu privire la publicitateamascată. Sponsorii plătesc foarte mulţi bani, aşa că cerexclusivitate", a spus Sweeney. Companii precum Budweiser plătescmilioane de dolari pentru ca numele lor să fie asociat cuCampionatul Mondial, iar FIFA are o serie de stimulente financiarepentru a-şi proteja sponsorii ediţiei de anul acesta - mai exact300 mil. dolari. Potrivit raportului financiar pe 2009 al FIFA, 97%din veniturile organizaţiei, care anul trecut s-au ridicat la 1,06mld. dolari (870 mil. euro), au fost generate de drepturile dedifuzare a meciurilor şi de contractele de publicitate. Dinsponsorizări, FIFA a obţinut anul trecut 227 mil. dolari "Nimeni nua fost arestat. Singurul lucru pe care l-am făcut a fost să aflămcâteva detalii de la aceste femei. Este vorba de o formă depublicitate ascunsă a unei firme de bere din Olanda", a declaratNicolas Maignot, purtător de cuvânt pentru FIFA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO