Business Internaţional

Richemont a inregistrat o crestere a vanzarilor de 16 procente

28.11.2005, 16:25 15

Compania elvetiana de produse de lux Richemont, a doua de pe piata de profil, si-a exprimat de curand increderea in viitorul ceasurilor si al bijuteriilor de lux pe care le comercializeaza. Declaratia survine in urma vanzarilor si profiturilor deosebit de bune din primul semestru, informeaza Financial Times.

"Daca nu vor interveni factori externi, lucrurile par ca vor merge foarte bine", a declarat Johann Rupert, presedintele executiv al consiliului de administratie al Richemont.

Tot el a reamintit ca factor extern poate fi considerata si actuala gripa aviara din zona Asiei, la fel cum sindromul SARS a determinat si el un intreg lant de probleme. Necontabilizand acesti factori imprevizibili, previziunea lui Rupert a fost ca acest an va fi unul deosebit de profitabil, tinand cont si de aportul vanzarilor din primul semestru.

Vanzarile au crescut cu 16 la suta si au atins suma de 1,99 miliarde de euro, in timp ce profitul operational s-a marit cu 68 de procente pana la cifra de 334 de milioane de euro. Sumele au fost calculate dupa noile reguli de contabilitate implementate de IFRS.

Profitul net al grupului a scazut cu 27 la suta si a ajuns la aproximativ 529 de milioane de euro. In calculul acestei scaderi s-a luat in considerare insa castigul pe care l-a avut Richemont anul trecut in urma schimbarilor de la British American Tobacco.

Richemont detine un pachet semnificativ de actiuni BAT. Fara a lua in calcul acest castig, profitul net a crescut cu 133 de procente, insumand 270 de milioane de euro, suma incurajata de o politica fiscala mai blanda.

Compania a inregistrat rezultate bune in toate segmentele sale, de la ceasurile de lux si stilourile marca Montblanc pana la departamentul de accesorii. Pietele din zona Americilor, Japonia si zona Asia-Pacific continua sa isi creasca cererea, in timp ce si in Europa vanzarile au crescut cu 14 procente.

Aceste profituri au la baza revenirea unor marci Richemont in atentia pietei. Marca de imbracaminte pentru femei Chloe isi consolideaza pozitia, in timp ce gama de accesorii Lancel recupereaza energic terenul pierdut. Exceptia este segmentul de produse din piele si accesorii de lux Dunhill, singurul care pare sa intampine dificultati serioase.

"Richemont va inflori din punct de vedere economic, cu cresteri la vanzari de doua cifre in toate zonele de piata si la toate produsele sale", a declarat Jon Cox, reprezentant al Kepler Equities.

"Compania o duce foarte bine peste granita, cu exceptia rezultatelor obtinute de Dunhill", a afirmat Rupert. "Desigur ca nu suntem foarte fericiti de acest lucru", a precizat el.

Richemont nu imparte vanzarile si profiturile sale pe marci. Declaratia lor ca in octombrie vanzarile au scazut putin nu explica faptul ca veniturile lor au fost cu 10 la suta mai mari decat in aceeasi perioada a anului trecut.

Rupert a precizat de asemenea ca nu trebuie extinse cifrele unei singure luni pe tot anul, recunoscand in acelasi timp ca perioada cea mai importanta pentru Richemont este in toi.

"Nu am descoperit slabiciuni ingrijoratoare nicaieri. Noiembrie si decembrie sunt insa lunile cheie: acesta e timpul recoltatului", a concluzionat Johann Rupert, presedinte executiv al consiliului de administratie.

Actiunile Richemont au urcat cu 3 la suta, fiind cotate la 52,25 de franci elvetieni, aproximativ 33,77 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO