Business Internaţional

Revistele de business trec prin rebranding

15.10.2007, 00:00 14

In urma declinului vanzarii de spatiu publicitar, revista Business Week urmeaza sa isi modifice formatul, scrie Bloomberg.
Revista de afaceri va avea un alt logo, o grafica noua, numarul articolelor va creste, iar textele vor beneficia de fonturi noi, spune redactorul-sef Stephen Adler.
Designul nou este piesa de rezistenta a procesului de rebranding. Fiecare editie va avea la deschidere o sectiune de stiri numita "The Business Week", urmata de o serie de articole mai scurte adunate sub titlul "BTW" . Noul format mai contine o sectiune concentrata pe trenduri si produse noi, numita "What's next".
De asemenea, noul design este conceput astfel incat sa integreze revista si site-ul sub un singur concept. "Cititorii nostri ne cer sa fim un filtru inteligent pentru ceea ce se intampla in lume, ceea ce este important", a declarat Adler.
Sectiunea site-ului numita "Feedback" va contine raspunsurile si opiniile cititorilor online in legatura cu articolele publicate, iar sectiunea "Links" va permite cititorilor sa acceseze site-uri cu informatii suplimentare asupra articolelor.
Schimbarile sunt menite sa atraga noi cititori si, implicit, firmele de publicitate.
Conform firmei newyorkeze de cercetare Mediamark Research, publicul tinta al revistei BusinessWeek este format din barbati cu varsta de 46 ani si un venit mediu anual de 86.000 de dolari (60.000 de euro).
"Revistele de business tin neaparat sa ramana relevante, in ciuda aparitiei saptamanale sau bilunare, mai ales in ceea ce priveste cititorii tineri si firmele de productie publicitara", a declarat Reed Phillips, managing partner la banca de investitii specializata pe media DeSilva & Phillips.
Peter Kreisky, directorul agentiei Kreisky Media Consultancy din New York, a afirmat ca "toate publicatiile traditionale de business incearca sa gaseasca o formula cat mai potrivita, o formula care sa-i apropie mai mult de Internet. Pana acum, niciuna nu a reusit sa gaseasca formatul perfect."
Situatia revistei BusinessWeek nu s-a schimbat mult fata de anul trecut. In primele sase luni ale lui 2007, numarul total al abonatilor a atins 919.343 de cititori, cu 1,2% mai putini decat in 2006, iar site-ul BusinessWeek.com are 6,5 milioane de vizitatori pe luna.
Conducerea publicatiei rivale detinuta de grupul Time Warner, revista Fortune, a anuntat si ea schimbari in ceea ce priveste formatulul si grafica, dar purtatorul de cuvant Danielle Perissi nu a oferit amanunte cu privire la natura modificarilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO