Business Internaţional

Red Bull intra in competitie cu Coca-Cola si Pepsi

10.04.2008, 17:12 46

Red Bull, compania care a facut bautura energizanta celebra in toata lumea, va interveni in forta in razboiul de pe piata bauturilor de tip cola, scrie The Wall Street Journal.
In urmatoarele luni, compania austriaca va lansa Red Bull Cola in sapte tari, printre care si SUA. Noua bautura contine ingrediente naturale si are mai multa cafeina decat Cola sau Pepsi - 45 de miligrame pe uncie (30 gr), iar pretul va fi de aproximativ 1,49 $ (94 de eurocenti) pentru o doza de 330 de mililitri, considerabil mai scump decat o cutie de Cola.
Unii experti in bauturi racoritoare sunt de parere ca ideea este una interesanta, dat fiind faptul ca vanzarile bauturilor racoritoare de tip cola din SUA au scazut in ultimii zece ani. Volumul vanzarilor Coca-Cola Classic din SUA s-a diminuat cu 3% anul trecut, in timp ce rata vanzarilor Pepsi Cola a coborat cu 4,8%, conform datelor emise de publicatia de profil Beverage Digest.
Numeroase alte companii au incercat sa destabilizeze monopolul detinut de Cola si Pepsi pe piata din SUA, insa fara succes. Richard Branson, celebrul miliardar care detine brandul Virgin, a decis in urma cu cativa ani sa lupte impotriva Coca-Cola si Pepsi cu produsul Virgin Cola, insa tentativa s-a soldat cu un esec in SUA.
Intre timp, volumul bauturilor energizante vandute de pe piata din SUA a crescut cu 30% in ultimul an. Aceasta cifra include si cresterea de 35% a liderului de piata, Red Bull.
"Nu este destul sa depui foarte multa energie ca sa castigi un razboi pe piata bauturilor de tip cola, cand ai ca adversari Coca-Cola si Pepsi. Red Bull este un brand nemaipomenit, insa Coca-Cola si Pepsi au branduri extrem de puternice si, daca vrea sa aiba un impact puternic, Red Bull are de infruntat multe provocari", este de parere John Sicker, editor la Beverage Digest.
Cola este inca cea mai populara bautura non-alcoolica din SUA. Succesul pe care l-a avut Red Bull in a construi un brand de calitate este lucrul pentru care Coca-Cola si Pepsi s-au luptat, in incercarea de a face fata efectelor dezastruoase ale razboiului preturilor din anii '90.
Noul produs Red Bull va fi lansat in luna iulie in Las Vegas si va fi disponibil pe intregul continent "in viitorul apropiat", a spus Selim Chidiac, directorul executiv al Red Bull in America de Nord. Va fi disponibil pe piata de la sfarsitul lunii aprilie sau inceputul lunii mai in Marea Britanie, Austria, Elvetia, Italia, Irlanda si Rusia.
Un purtator de cuvant al companiei Coca-Cola a refuzat sa faca vreun comentariu despre Red Bull Cola. Un purtator de cuvant al Pepsi a afirmat ca "sunt si ei constienti ca avem un atu in produsul Diet Pepsi MAX, desi MAX este unul mai bun", referindu-se la o noua bautura dietetica ce contine mai multa cafeina decat brandul principal al Pepsi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO