Business Internaţional

Record negativ de vanzari in Europa de Vest

16.06.2003, 00:00 14





Dupa primele cinci luni ale acestui an, piata auto din Europa este la cel mai scazut nivel din ultimii 6 ani. Potrivit datelor institutului JD Power-LMC, cererea pentru masini noi a scazut in primele cinci luni ale anului 2003 la un nivel pe care nu il mai atinsese din luna mai 1997.



Comparativ cu anul trecut, vanzarile sunt mai slabe in Europa de Vest cu mai bine de 6%. Pe ansamblul anului, valoarea se va mentine aproape la acelasi nivel, spun analistii JD Power-LMC. Cum au ajuns ei la aceasta concluzie ? Baza de plecare au fost vanzarile inregistrate in primel cinci luni ale anului, care au fost ajustate cu factorii sezonali si calendaristici care influenteaza vanzarile pe parcursul unui an.#leadend# Astfel, JD Power-LMC a determinat pentru acest an o rata anualizata de vanzare de 13,3 milioane de unitati, ceea ce reprezinta o scadere de 5,7% fata de cele 14,6 milioane cat a fost rezultatul determinat pentru anul trecut.



Cele mai mari piete din regiune, cum este cazul Germaniei, Marii Britanii, Italiei sau Frantei, vor scadea anul acesta, spun cei de la JD Power-LMC, cu valori intre 4% (Germania) si 7,6% (Italia). Aceste tari, alaturi de Spania reprezinta peste trei sferturi din piata auto din Europa de Vest. CU toate acestea, nu toate pietele din regiune vor scadea. Cea mai buna evolutie o va avea Finlanda, unde, spun cei de la JD Power-LMC, vanzarile vor creste pe ansamblul acestui an cu peste 13%.



"Declinul pietei auto in Europa de Vest era de asteptat, avand in vedere mai ales evolutia de pe piata auto din Italia, ca urmare a incheierii in luna martie a sistemelor de facilitati promovate pe piata locala" spune Charles Young, analist la JD Power-LMC. "De fapt, ne asteptam chiar la o scadere mai mare pe piata italiana. Ceea ce ne-a suprins insa a fost scaderea pietei franceze cu 13% in luna mai. De altfel, cu exceptia unor tari mici precum Finalnda si Suedia, aproape toate pietele locale au scazut in luna mai si vor continua acest trend pe ansamblul anului" adauga Young.



In aceste conditii, va fi foarte greu pentru producatorii auto care au volume importante de vanzari pe piata europeana sa isi mentina obiectivele de anuntate la inceputul acestui an, mai ales ca aproape toti luau in calcul cel putin mentinerea la nivelul de anul trecut al pietei auto vest europene.



Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO