Business Internaţional

"Money, money, money" nu mai reprezinta ceva pentru fostii membri ABBA

08.04.2004, 00:00 33



Dupa ce cu ceva timp in urma au refuzat un miliard de dolari pentru a se reuni, nici chiar o oferta dubla nu i-ar convinge pe membrii formatiei ABBA sa cante impreuna din nou. Dupa 30 de ani, supergrupul suedez ar putea chiar avea probleme in a-si aminti versurile melodiilor lor devenite clasice.



Iar simpla imagine a costumelor pe care membrii formatiei le purtau pe scena ar fi de ajuns pentru a-i da fiori lui Bjorn Ulvaeus, acum in varsta de 58 de ani.



La 30 de ani dupa ce ABBA a castigat concursul Eurovision cu melodia "Waterloo", compozitorul Ulvaeus este inca foarte mandru de muzica promovata de formatie, insa membrii formatiei nu mai sunt dispusi sa cante din nou.



Cu patru ani in urma, formatiei ABBA i s-a oferit un miliard de dolari pentru a se reuni. Raspunsul a fost unul negativ. 'Dar daca suma s-ar dubla?' au fost intrebati.



"Nu, raspunsul ar fi acelasi si in acest caz," a declarat Ulvaeus agentiei Reuters.



"Formatia nu se va mai reuni. Cred ca a trecut prea mult timp. Ne-am despartit in 1981. Oamenii nu ne-au mai vazut ca grup de atunci si cred ca i-am dezamagi prea mult".



Cat despre costumele purtate de membrii trupei pe scena, Ulvaeus spune: "Nu le-am mai purtat de ani de zile. Inca mai am cateva in garderoba si mi le puneam cateodata, insa acum nu doresc sa le mai port. Acestea sunt intr-un muzeu acum".



Aceasta saptamana a marcat un alt eveniment important pentru ABBA, muzicalul "Mamma Mia," ce se bazeaza pe hiturile formatiei, sarbatorind cinci ani de cand este jucat cu succes in Londra.



Poate ca melodiile formatiei ABBA sunt fredonate foarte des in barurile cu karaoke din intreaga lume, insa compozitorul Ulvaeus ar avea nevoie de ajutor pentru a-si aminti versurile acestora.



"Nu-mi amintesc un singur vers intreg din melodiile pe care le-am compus," a marturisit acesta.



"In prezent, traduc aceste versuri in limba suedeza, pentru prima data, pentru ca anul viitor va fi realizata o productie in Suedia. Astfel mi-am dat seama ca nu le mai stiu pe dinafara".



ABBA era candva considerata, impreuna cu marca Volvo, unul dintre cele mai faimoase produse de export ale Suediei. Show-ul Mamma Mia s-ar putea dovedi chiar mai profitabil decat cele 350 milioane de albumuri ale formatiei vandute in intrega lume.



"Este posibil," a declarat Ulvaeus.



Showul genereaza cu siguranta, insa, "Money, money, money".



Cu 11 productii ce ruleaza in prezent si ale sase aflate in faza de proiect, showul a inregistrat castiguri in valoare de peste 750 milioane de dolari in intreaga lume, fiind vizionat de peste 10 milioane de persoane.



Din punct de vedere al succesului de box-office, acesta ar depasi fara efort pragul de un miliard de dolari stabilit de "Phantom of the Opera".



Filmul relateaza povestea unei mame singure ce traieste pe o insula din Grecia cu fiica sa ce se casatoreste. Citind jurnalul mamei sale, aceasta afla ca oricare din cei trei iubiti ai mamei sale i-ar putea fi tata. Toti trei sunt invitati la nunta.



Ulvaeus recunoaste ca momentul ales pentru realizarea acestei productii a fost perfect. "Cred ca lumea este pregatita pentru ceva mai vesel, o comedie. Cele mai mari musical-uri din anii '80 si inceputul anilor '90 au fost mai degraba sumbre, cum ar fi 'Phantom of the Opera' si 'Les Miserables', productii minunate, dar de o factura diferita".



"Sunt extrem de mandru si uimit in acelasi timp. Am crezut ca showul va rula cu succes pentru aproximativ un an intr-un mic teatru din Londra," declara Ulvaeus.
catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO