Business Internaţional

O nouă propunere a Comisiei Europene de a oferi lucrătorilor din ridesharing drepturi similiare cu cele ale angajaţilor este atacată dur de industrie. Uber: „Dacă Bruxellesul forţează aceste schimbări, ne-am putea aştepta la o reducere de 50-70% a oportunităţilor de muncă”

O nouă propunere a Comisiei Europene de a oferi...

Autor: Valeriu Dănilă

20.09.2023, 12:11 393

Un director de top din cadrul companiei Uber a explicat că noile propuneri ale UE de a considera şoferii drept angajaţi ai companiei va forţa închiderea serviciului în sute de oraşe şi creşterea preţurilor cu până la 40%, scrie Financial Times.

Anabel Díaz, şefa diviziei de mobilitate a Uber în Europa, i-a indemnat pe parlamentarii europeni să adopte reguli care să păstreze flexibilitatea lucrătorilor independenţi. „Dacă Bruxellesul forţează aceste schimbări, ne-am putea aştepta la o reducere de 50-70% a oportunităţilor de muncă”. Uber ar putea fi determinat să sisteze operaţiunile în „sute” dintre cele 3000 de oraşe europene pe care le deserveşte astăzi.

O nouă lege care ar putea oferi şoferilor drepturi similiare cu cele ale angajaţilor, ar împinge compania să majoreze preţurile pentru consumatori, a explicat Anabel Díaz. „Ar putea creşte preţurile cu până la 40% pentru consumatorii din marile oraşe, conform propriilor estimări ale Comisiei Europene, iar cu mai puţini şoferi, călătorii ar experimenta timpi de aşteptare mult mai mari.”

Legea va reprezinta o schimbare semnificativă faţă de status quo-ul European, unde se presupune că majoritatea lucrătorilor platformei sunt independenţi, ceea ce înseamnă că nu au acces la drepturile şi beneficiile angajaţilor, cum ar fi salariul minim şi concediu.

În ciuda avertismentelor Uber şi a rivalilor din sector, cum ar fi Bolt, cu privire la regulile propuse pentru lucrătorii platformelor de ridesharing, oficialii UE au respins ceea ce unii consideră ca fiind lobby al industriei.

La lansarea propunerii, Nicolas Schmit, comisarul UE pentru locuri de muncă şi drepturi sociale, a declarat: „Este vorba despre stabilirea unor criterii clare şi analizarea faptelor. Dacă platforma este de fapt un angajator, atunci oamenii care lucrează pentru ea vor avea aceleaşi drepturi şi protecţie ca şi lucrătorii din lumea „offline”.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO