Business Internaţional

Promotie in stil american: General Motors da 1.000 de masini gratis

06.01.2004, 00:00 33



Grupul General Motors (GM) va oferi gratuit un numar de 1.000 de autovehicule si camionete, in urmatoarele doua luni, initiativa incadrandu-se in programul promotional de vanzari "Hot Button", a carui valoare de 50 milioane de dolari il plaseaza pe locul intai ca marime in istoria industriei auto. Promotia este lansata in avanpremiera salonului auto de la Detroit, cel mai imprtant din SUA, unde General Motors, Ford si Chrysler se pregatesc sa lanseze 40 de modele noi sau modificate.



Ofensiva marilor producatori americani are drept scop readucerea profitabilitatii intr-o industrie care in 2003 s-a confruntat cu numeroase dificultati. Cota de piata a "celor trei mari" a cunoscut o continua diminuare in ultimul deceniu pe masura ce acestia s-au orientat in special catre Sport Utility Vehicles(SUV), camionete si minivan-uri, neglijand aproape in totalitate clasa sedan. Producatorii straini - precum Toyota, BMW, Mercedes si Honda - si-au consolidat cota de piata oferind produse de o calitate si o fiabilitate superioara celor prezentate la Detroit. Asiaticii si europenii au detinut in 2003 o cota de 40% din piata americana, in crestere simtitoare fata de mijlocul anilor 1980, cand acestia concentrau numai 24% din piata.



Promotia General Motors a inceput luni, 1.000 de clienti din Statele Unite urmand sa primeasca in mod gratuit unul dintre cele 54 modele GM puse la dispozitie de cel mai mare producator auto din lume.



Valoarea premiilor in autovehicule ajunge la aproape 25 de milioane de dolari, restul reprezentand costurile operatiunilor de promovare si marketing.



Lista modelelor incluse in program cuprinde automobilele si camionetele Chevrolet, Hummer, Saab, Cadillac, Pontiac, Buick, Saturn si GMC.



"Ideea de baza este sa atragem oamenii in centrele de prezentare, intr-un mod original si intr-un moment al anului care este de obicei mai putin dinamic", a explicat Rick Wagoner, presedintele si directorul executiv al GM.



In ultimii ani, GM a incercat sa stimuleze cererea prin lansarea de oferte financiare atractive, programe de creditare cu dobanda zero, precum si proiecte de marketing.



Un studiu realizat in luna mai a anului trecut indica faptul ca aproape 40% dintre americani nu intentionau sa achizitioneze modele GM, dupa o serie de probleme de calitate inregistrate in trecut de companie.



Potrivit unor analisti, cota GM pe piata din Statele Unite - cea mai mare din lume - a scazut in 2003, dupa doi ani de cresteri succesive. gabriel.taranu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO