Business Internaţional

Profitul firmei de advertising Publicis, incetinit de pierderea de contracte

15.02.2008, 21:38 12

Grupul Publicis, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata de advertising, care detine agentiile Saatchi & Saatchi si Leo Burnett, a anuntat o crestere cu 2% a profitului pe anul 2007, scrie Bloomberg. Profitul net a crescut anul trecut pana la 452 de milioane de euro, de la 443 de milioane de euro in 2006, dar sub estimarea de 454 de milioane de euro facuta de analisti. Profitul a avut cel mai lent ritm de crestere din ultimii patru ani din cauza pierderii contractelor cu armata SUA, compania de telecomunicatii Sprint Nextel si divizia Cadillac a General Motors la sfarsitul anului 2005 si inceputul lui 2006. "Primele trei obiective pentru 2008 sunt cresterea, cresterea, cresterea", a spus directorul executiv al grupului, Maurice Levy. Vanzarile din anul in curs vor fi "sensibil mai mari decat cele din 2007", a adaugat el. Anul trecut vanzarile au crescut cu 6,5%, pana la 4,67 miliarde de euro, ramanand sub estimarea de 4,75 de miliarde de euro a analistilor. In acelasi timp, veniturile au crescut in urma achizitiei agentiei de publicitate online Digitas, in valoare de 1,3 miliarde de dolari (0,8 miliarde de euro), achizitie care a pus Publicis in competitie directa cu Google si Microsoft. Profitul operational al companiei a crescut si el anul trecut pana la 16,7% din vanzari, de la 16,3% in 2006.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO