Business Internaţional

Postbank - crestere cu 56% a castigului pe trimestrul doi

10.08.2004, 00:00 32



Deutsche Postbank AG, cea mai importanta banca de consum din Germania ca si numar de clienti, a raportat o crestere a profitului de 56% pentru al doilea trimestru, pe fondul sporirii veniturilor provenite din schimburi, informeaza Bloomberg.



Profitul aferent acestei perioade s-a ridicat la 95 de milioane de euro de la cei 61 de milioane de euro inregistrati in sfertul similar al anului precedent. Rezultatele sunt superioare mediei estimarilor efectuate specialistii intervievati de Bloomberg.



Castigul provenit din activitatea comerciala a bancii a atins 86 milioane de euro, in crestere de la 44 de milioane de euro, in timp ce profitul din investitii a crescut de 4 ori pana la 36 de milioane de euro. Aceste castiguri au depasit impactul ratelor scazute ale dobanzilor, care au limitat profitul din dobanzi cu 14%, la 380 de milioane de euro, au declarat oficialii institutiei.



Planurile de dezvoltare ale lui Wulf von Scimmelmann, directorul executiv al bancii, cuprinde marirea portofoliului de clienti, acordarea unui numar mai mare de credite si efectuarea de servicii pentru bancile concurente.



Portofoliul Deutsche Postbank, care are mai multi clienti consumatori decat orice alta banca din Germania, incluzand aici si Deutsche Bank, cuprinde in cea mai mare parte conturi de economii si depozite la vedere. Banca are o retea de 9.000 de puncte de lucru pe tot cuprinsul tarii.





Expansiunea



Postbank se afla in negocieri pentru a acorda creditele de consum prin intermediul brokerului de servicii financiare AWD Holding AG si a declarat in ca are in vedere realizarea unor achizitii in Germania, in vederea extinderii cotei de piata. Banca se afla in cursa de achizitie a Hanseatic Bank, carei vanzare va aduce cel putin 200 de milioane de euro, conform unei revist economice din Germania.



Cotatia actiunilor Deutsche Postbank, care au facut obiectul unei oferte publice in luna iunie cand s-au strans 1,55 de miliarde de euro din vanzarea de titluri, a ramas aproape neschimbata in jurul valorii nominale, de 28,50 euro. La finalul saptamanii trecute, un titlu Postbank valora 28,55 de euro, pret la care cotatia bursiera a bancii era de 4,7 miliarde de euro.



Profitul Postbank a inregistrat o crestere de 55% in primul semestru al acestui an in comparatie cu jumatatea similara a lui 2003, de la 121 de milioane de euro la 187 de milioane. andrei.frunza@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO