Business Internaţional

Porsche se teme de razboi

05.03.2003, 00:00 6

Producatorul german de automobile sport Porsche AG a indicat ca un eventual razboi in Irak i-ar putea afecta vanzarile, dar a reiterat, totusi, prognoza anterioara care prevede vanzarea a 65.000 de automobile in exercitiul 2002-2003, informeaza Reuters. "Efectele unei posibile escaladari a conflictului din Irak asupra pietei sunt dificil de anticipat. Din acest motiv, nu poate fi exclus un impact negativ asupra evolutiei activitatilor si a volumului de vanzari", a aratat cel mai profitabil producator auto din lume, in comunicatul publicat luni. Profitul Porsche a fost mai ridicat in ultimii trei ani decat in precedenta jumatate de secol datorita strategiei sale de a vinde numai doua tipuri de automobile unui numar redus de clienti, dar in prezent mizeaza pe nou-lansatul model Cayenne pentru a obtine o noua crestere a vanzarilor. Compania din Stuttgart a apreciat ca ar putea avea dificultati in ceea ce priveste vanzarea unui numar egal de automobile 911 si Boxster cu cel din exercitiul trecut, dar spera ca modelul Cayenne sa-i mareasca volumul vanzarilor cu circa 20%, la 65.000 de unitati, in anul fiscal care se va incheia la finalul lunii iulie. Investitorii spera ca lansarea unor versiuni derivate ale 911, incluzand modelul GT3 care urmeaza sa fie prezentat marti la Geneva, va ajuta la mentinerea vanzarilor Porsche. Pe de alta parte, producatorul auto a confirmat un set de rezultate financiare preliminare publicate la sfarsitul lunii ianuarie, care reflectau o crestere a profitului sau neimpozitat cu 19%, la 185,7 milioane de euro, in prima jumatate a exercitiului financiar, precum si un progres de aproape 20% al vanzarilor, la 2,2 miliarde de euro. Profitul net al companiei a avansat cu 14%, atingand 102 milioane de euro. Mediafax 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO