Business Internaţional

Playboy cauta noi surse de crestere

19.09.2006, 20:51 19

Evolutia afacerilor Playboy este urmarita cu mare interes de Wall Street, unii analisti considerand ca perspectivele de crestere s-au diminuat.
Ascunsa de ochii lumii in cartierul Holmby Hills din Los Angeles, Playboy Mansion gazduieste printre cele mai pretentioase petreceri de la Hollywood. Pentru analistii de pe Wall Street insa, care au observat perioada mai grea prin care trec actiunile Playboy Enterprises, acest castel este doar o valoare imobiliara care acorda un pic mai multa legitimitate pretului de 9 dolari pe actiune, scrie The Wall Street Journal Europe.
Scaderea veniturilor obtinute din vanzarea spatiilor publicitare in cadrul renumitei reviste americane si a cererilor pentru abonamente la canalele de televiziune ale Playboy au dus la o perioada mai putin fasta din punct de vedere financiar pentru unul dintre cele mai cunoscute branduri din lume.
"Oamenii cred ca Playboy Mansion apatine lui Hugh Hefner (fondatorul Playboy- n.red.)", a declarat Robert Routh, analist la Jeffries&Co. "Insa vila apartine companiei", a adaugat Routh.
Valoarea de piata a resedintei emblematice a iepurasului cu papion este de 50-70 mil. dolari, conform firmelor de real estate din Beverly Hills. Colectia de arta a Playboy este evaluata la 20-30 mil. dolari.
La un numar total de 30 de milioane de actiuni, cele doua active se traduc intr-o valoare de 2-3 dolari pe actiune, in functie de preturile stabilite de evaluatori. "Si totusi vorbim de actiuni evaluate de piata la 9 dolari", a spus Routh. El a explicat ca Playboy detine si alte active foarte importante, nu in ultimul rand logoul companiei, iepurasul cu papion, pe care Routh l-a definit drept "un simbol american".
Dupa afirmatiile lui Christie Hefner, directorul executiv al companiei si fiica lui Hugh Hefner, nici Playboy Mansion si nici Playboy Magazine nu sunt pe lista de vanzari, compania urmarind redresarea situatiei prin cresterea veniturilor propriului post de televiziune si a incasarilor din retail.
In ceea ce priveste perspectivele financiare ale Playboy, Wall Street-ul pare a fi impartit in doua tabere. "Am crezut ca actiunile sunt o investitie buna la un pret de 13 dolari", a declarat fiica lui Hugh Hefner. "Astfel incat, daca am crezut ca sunt profitabile la 13 dolari, cu siguranta consider ca sunt profitabile la un pret de 9 dolari pe actiune acum", a continuat ea.
Canalul de televiziune Playboy si serviciile video la cerere, prin care clientii platesc numai pentru filmele pe care le vizioneaza (video-on-demand), sunt considerate de unii analisti ca departamentele cu cele mai bune perspective de crestere din cadrul companiei.
In ultimul trimestru fiscal, profitul net al grupului a scazut pana la 4,9 milioane de dolari, fata de 9,8 milioane de dolari in aceeasi perioada a anului trecut. Vanzarile in cele trei luni au pierdut 3 procente, pana la cifra de 47,5 milioane de dolari.
"Operatiunile de televiziune interna erau pana acum motorul de crestere al companiei", aprecia Routh in cadrul unui studiu. "Acum a devenit un nod strans in jurul gatului companiei", a continuat el in acelasi raport.
In luna mai a acestui an, Playboy a anuntat ca DirectTV Group a acordat companiei New Frontier Media doua canale TV care fusesera initial ale Playboy. Miscarea, dupa cum explica Christie Hefner, nu a facut altceva decat sa alinieze Playboy la noile tendinte din industria companiilor de transmisii prin cablu sau prin satelit. Cu toate acestea, noul serviciu de video-on-demand creste sub asteptari.
Directorul executiv al companiei de divertisment pentru adulti a anuntat insa ca lucrurile se vor redresa pe viitor. O manevra care a compensat oarecum pierderea celor doua canale TV a fost semnarea uni contract cu EchoStar Comunications, in vederea transmiterii a cinci posturi TV Playboy clientilor serviciilor de televiziune prin satelit DISH.
Fiica lui Hefner a precizat ca serviciul de video-on-demand va incepe sa aduca venituri din ce in ce mai mari, pe masura ce potentialii clienti se vor obisnui cu acest tip de tehnologie si servicii. Unii analisti raman insa in continuare reticenti.
"Eroziunea cotei de piata a propriului post de televiziune pare sa continue si pe viitor", este de parere Michael Kelman, analist in cadrul Susquehanna Financial Group.
Revista Playboy, probabil cel mai cunoscut produs al companiei, este in acelasi timp si una dintre sursele importante de incetinire a cresterii profitului. In trimestrul trecut operatiunile de publishing au inregistrat pierderi de 1,8 milioane de dolari. Directorii Playboy au explicat investitorilor ca se asteapta ca veniturile obtinute din publicitatea revistei sa scada cu 17% in acest trimestru fiscal, fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Date fiind aceste pierderi, unii analisti au sugerat ca ar fi mai bine ca Playboy sa vanda revista unei companii de publishing mai mari, printr-un contract care sa ii garanteze independenta editoriala si pastrarea brandului Playboy. Renuntarea la revista proprie, aparuta pentru prima data in 1953, nu face parte insa din planurile companiei.
"In ciuda pierderilor modeste ale grupului nostru de publishing de anul trecut si din acest an, revista ramane in continuare un activ foarte important prin contributia de imagine adusa brandului nostru", a declarat Christie Hefner.
Printre cele mai profitabile departamente ale companiei este cel de licente. Anul trecut aceasta afacere a crescut cu 39%, pana la cifra de 28,3 milioane de dolari, aducand Playboy un profit de 16,1 milioane de dolari. Analistii considera ca operatiunile acestui departament sunt de asteptat sa continue ritmul bun de crestere, in mare parte datorita unor contracte comu-ne semnate de Playboy cu hotelul si cazinoul Palms din Las Vegas, care va inaugura in curand un nou club Playboy.
"Consideram ca sunt si alte piete importante unde putem derula activitati similare", a spus Christine Hefner.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO