Business Internaţional

Planurile de salvare de 85 mld. dolari pe care guvernele lumii le direcţionează către companiile aeriene nu fac decât să amâne inevitabilul. Numai în Europa săptămâna trecută au fost concediaţi 20.000 de oameni din sector, iar operatorii privaţi spun că ”bailoturile” sunt nedrepte

Planurile de salvare de 85 mld. dolari pe care guvernele...

Autor: Ştefan Stan

02.05.2020, 12:31 414
Guvernele au alocat 85 de miliarde de dolari pentru salvarea liniilor aeriene după ce pandemia de coronavirus a decimat industria aviatică. Totuşi, tăierile de joburi continuă să se adune, cu peste 20.000 de persoane concediate în Europa numia săptămâna trecută, se deschide o nouă discuţie dacă planurile de salvare chiar au un efect sau doar amână inevitabilul, scrie Bloomberg. 
 
Aproximativ 80% din capacitatea liniilor aeriene rămâne în continuare la sol, o situaţie care se regăseşte inclusiv în China, care teoretic ar fi scăpat de pandemie. Asociaţia Transportatorilor Aerieni avertizează că revenirea va fi una extrem de dură. 
 
Având în vedere impactul financiar şi măsurile de siguranţă care trebuie luate, este posibil să fie nevoie de 3 ani până industria aviatică reajunge la un nivel sustenabil, potrivit lui Ed Bastian, CEO al Delta Air Lines. 
 
Tensiunea de asemenea creşte şi pe fluxul de bani dinspre guvern spre liniile aeriene va întrerupe o consolidare necesară a sectorului prin susţinerea artificială a liniilor aeriene slabe, majoritatea deţinute de stat, în timp ce operatorii privaţi se luptă pe forţe proprii. 
 
Michael O'Leary, CEO al Ryanair, a criticat aspru ideea de ajutor de stat ca fiind nedreaptă şi spune că afectează puternic operatorii care încă stau în picioare prin forţe proprii. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO