Business Internaţional

Pietele emergente din Europa au impulsionat vanzarile auto din ianuarie

Pietele emergente din Europa au impulsionat vanzarile auto din ianuarie
16.02.2007, 20:50 14

Vanzarile de automobile noi au inregistrat un avans de 1,1% pe piata europeana in luna ianuarie, cele mai mari cresteri fiind consemnate de Toyota Motor si General Motors, achizitiile fiind impulsionate de cresterea economiei Europei de Est, relateaza Bloomberg.
Astfel, volumul vanzarilor a crescut pana la 1,29 milioane de automobile, de la 1,27 milioane cu un an in urma.
Cererea a fost cu 17% mai mare in Europa de Est, stagnand in schimb pe piata vest-europeana, a anuntat asociatia. Toyota, al doilea mare producator de automobile al lumii, a inregistrat o crestere de 21% a vanzarilor in ianuarie, pana la 82.404 de automobile, in timp ce GM, cel mai mare producator de automobile pe plan global, a asistat la o crestere de 7,6% a volumului vanzarilor, pana la 132.958 de unitati.
"Se vede clar ca ceea ce-si doresc consumatorii este fiabilitate, performantele Toyota fiind foarte bune din acest punct de vedere, cat si stil si confort, caracteristici asigurate de GM", a declarat Stephen Pope, din cadrul Canton Fitzgerald din Londra.
Economiile tarilor din Europa Estica, inclusiv a Poloniei si a Republicii Cehe, au inregistrat o rata de crestere apropiata de 5% in fiecare an incepand cu 2003, conform FMI. Rata de crestere in Europa Occidentala s-a situat la aproximativ jumatate a acestui nivel anul trecut. Spre deosebire de economiile est-europene, economia Germaniei, cea mai mare piata din regiune, a inregistrat un declin, clientii abtinandu-se de la achizitii importante in urma majorarii taxei pe valoarea adaugata la inceputul acestui an.
Vanzarile realizate de Fiat au fost cu 5,2% mai mari, pana la un nivel de 111.224 de automobile. In acelasi timp, cota de piata a producatorului a crescut pana la 8,7%, de la 8,3%, pe baza cererii inregistrate de modelul Grande Punto. Modelul sedan Alfa Romeo 159, lansat la sfarsitul anului 2005, a contribuit si el la cresterea vanzarilor. Fiat va lansa modelul Bravo la inceputul acestui an.
Profitul Fiat a fost impulsionat de o imbunatatire a rezultatelor diviziilor sale premium, incluzand Alfa Romeo, Maserati si Ferrari. Diviziile devin din ce in ce mai legate unele de altele, impartind componente, cat si retelele de vanzari.
"Actiunile Fiat sunt cu siguranta unele dintre cele mai atragatoare actiuni din industria europeana", declara Alessandro Capuano, trader in cadrul IG Markets din Londra.
Toyota, cel mai mare producator de automobile pe plan mondial din punctul de vedere al valorii de piata, si-a majorat cota de piata cu un punctul procentual pana la 6,4%, comparativ cu nivelul inregistrat anul trecut. Producatorul japonez de automobile cu sediul in Toyota City a lansat noi versiuni ale modelului sport-utilitar RAV4 si ale modelului Yaris.
Cota de piata a GM a crescut pana la 10,3% de la 9,7%. Cu ajutorul noului model Opel Corsa si al modelelor Chevrolet cu pret scazut, GM a reusit sa-si recastige clientii care se orientasera catre PSA Peugeot si Renault.
Vanzarile Volkswagen, cel mai mare producator de automobile al Europei, au scazut cu 3,8%, pana la 239.089 de unitati, vanzarile marcii Volkswagen inregistrand un declin de 9% pana la 120.988 de unitati. Divizia ceha a companiei, Skoda, a inregistrat o crestere cu 14% a vanzarilor.
Si restul producatorilor germani au inregistrat vanzari in scadere in ianuarie.

Vanzari pe piata europeanan Au avansat cu 1,1% in luna ianuarie
Achizitiile au fost impulsionate de expansiunea economiilor tarilor din Europa Centrala si de Est
Au crescut pana la 1,29 milioane de unitati, de la 1,27 milioane cu un an in urma
Cererea a fost cu 17% mai mare in Europa Estica, stagnand in schimb pe piata vest-europeana
Cele mai mari cresteri au fost consemnate de Toyota si General Motors
Vanzarile Toyota au crescut cu 21% in ianuarie, pana la 82.404 de automobile
GM a asistat la o crestere cu 7,6% a vanzarilor, pana la 132.958 de unitati

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO